شناسهٔ خبر: 47583 - سرویس هوایی

يك مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

تصویب ۲ مسیر هوایی جدید در کشور/ افزایش امنیت در مسیر پروازی مشهد به سایر شهرها

سر در ساختمان سازمان هواپيمايی كشوری مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایجاد ۲ مسیر هوایی جدید در آسمان ایران در جریان نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور مصوب شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محمدسعید شرفی در حاشیه نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور در محل فرودگاه بین المللی مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست مجوز راه اندازی ۲ مسیر هوایی جدید برای مشهد و شیراز صادر گردید.

وی ادامه داد: فرودگاه مشهد حدود یک سال و نیم پیگیر تحقق این موضوع بوده است. تاکنون ورود و خروج هواپیما در مشهد یک مسیره بود لذا با فعال شدن مسیر دوم ورود و خروج هواپیما از مشهد جدا می شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از این رو امنیت در مسیر پروازی مشهد به سایر شهرها افزایش می یابد و امکان ترافیک بیشتر هوایی نیز محیا می شود.

وی افزود: به محض فراهم شدن بستر لازم در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد مسیر جدید فعال می شود.

نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور امروز با حضور مدیرکل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان ستاد کل این سازمان، وزارت دفاع ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواناجا، ارتش جمهوری اسلامی، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در دفتر مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازماه هواپیمایی کشور وظیفه نظارت بر عملیات و عملکرد فرودگاهها، هلی پورتها، هواشناسی فرودگاهها، نجات و آتش نشانی فرودگاهها، هندلینگها، مراقبت پرواز و الکترونیک هواپیمایی را در سطح کشور بر عهده دارد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که بطور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها روزانه تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شود.