شناسهٔ خبر: 47624 - سرویس استان‌ها

با مساعدت وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت:

پیشرفت مناسب احداث برج هنر اسلامی شهر ایلام

بازدید برج هنر اسلامی شهر ایلام با معماری منحصر به فرد بر گرفته از طبیعت و پیشینه تاریخی این استان با مساعدت وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) و اعتبارات استانی با پیشرفت مناسب در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، این برج در زمینی به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در ۷ طبقه در حال احداث است و در مجموع ۸۰۰۰ مترمربع فضای ساختمانی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از مراحل اجرایی ساخت این برج گفت: برج هنر اسلامی استان که از نیازهای ضروری نسل جوان می‌باشد با پیگیری این اداره کل و همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) به مرحله اجرا درآمده است و هم‌اکنون که کمتر از سه ماه از اجرایی شدن این پروژه سپری شده است پیشرفت کار در مرحله مناسبی است و با توجه به اینکه عمده فعالیت در این مدت مراحل خاک‌برداری و زیرسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های مجاور بوده به زودی مراحل اجرا با شتاب بیشتری به انجام خواهد رسید.

میرجعفریان افزود: در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی و طرح لاله واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام است و نیز زیگورات که پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی است و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع‌دستی ایلام الگوبرداری شده است.

وی بیان کرد: مساحت برج هنر اسلامی شهر ایلام ۸۰۰۰ مترمربع در ۷ طبقه است که شامل نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار قرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن نمایش و تمرینات، سالن کنفرانس، سالن نمایش، سالن تئاتر، سالن سینما، سالن اجتماعات، نمازخانه و ... بوده و چهار ورودی خواهد داشت.

میرجعفریان قرارداد فاز اول این پروژه را نزدیک به ۴ و نیم میلیارد تومان عنوان کرد که از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران وابسته به وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات استانی تأمین خواهد شد و این فاز شامل زیرسازی، اسکلت بتنی و سقف‌ها خواهد بود و در فاز دوم مراحل نازک‌کاری و نما و تأسیسات اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان محل ساخت این برج عظیم هنری را میدان شهدا، خیابان شهیده ربابه کمالی جنب پارک قدیمی ملت عنوان کرد و خاطرنشان کرد جانمایی این برج در این محل به لحاظ قدمت محله، فضای سبز اطراف آن و از همه مهم‌تر احیاء بافت‌های فرسوده و رونق بخشی مناطق قدیمی و هدف شهر عنوان کرد.