شناسهٔ خبر: 47646 - سرویس مسکن و شهرسازی

دستور وزیر کشور برای نصب دستگاه‌های جدید لرزه نگاری و موقعیت یاب

عبدالرضا‌ رحماني‌فضلي وزیر کشور در جلسه ای با متخصصان و استادان برجسته دانشگاهی در حوزه زلزله شناسی دستور داد دستگاه های جدید لرزه نگاری و موقعیت یاب در کشور نصب شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالرضا رحمانی فضلی از استاندار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل کارشناسان سازمان لرزه‌نگاری و ایجاد ایستگاه لرزه‌نگاری در شهرستان ملارد اقدام‌های لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی همچنین از استاندار تهران خواست نسبت به ساماندهی چاه‌های زیر‌زمینی در این استان اقدام‌های لازم صورت گیرد و تدابیر مناسب نسبت به حفظ سایت موزه زلزله شناسی در تهران انجام شود.

وزیر کشور از آمادگی نصب دستگاه‌های جدید لرزه نگاری و GPS در مناطق مختلف کشور خبر داد و از سازمان لرزه‌نگاری و سازمان نقشه برداری خواست تا مناطق اولویت‌دار خود را هر چه زودتر به سازمان مدیریت بحران معرفی کنند.

به گزارش ایرنا از وزارت کشور، وی بر فرهنگ سازی و آموزش در هنگام زلزله از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش نقش بسیار مهم در نحوه برخورد و مواجه مردم در هنگام زلزله دارد لذا سازمان مدیریت بحران باید با همکاری صداوسیما نسبت به تهیه برنامه های آموزشی اقدام کند.

استادان دانشگاه و متخصصان برجسته زلزله شناسی نیز در این جلسه آخرین وضعیت رفتارهای زلزله در استان‌های کرمان، کرمانشاه، البرز و تهران را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه نیز اسماعیل نجار و بهنام سعیدی رییس و سخنگوی ستاد مدیریت بحران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و اعضای هیات علمی این مرکز، مسئولانی از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، رییس پژوهشکده زلزله شناسی، رییس پژوهشکده علوم زمین، معاون پژوهشکده علوم زمین و کارشناسانی از سازمان نقشه برداری و استادان زمین شناسی دانشگاه اصفهان حضور داشتند.