شناسهٔ خبر: 47649 - سرویس جاده‌ای

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

رفع تصرف ۳۵۶ هزار متر مربع از اراضی اردبیل/ جزئیات اجرای ۱۳ پروژه راهسازی همدان/ آغاز عملیات اجرای احداث پل رمشک در کرمان جنوبی/ روكش آسفالت بیش از ۸۰ كیلومتر از راه‌های روستایی ایلام

گزارش آخر هفته رفع تصرف ۳۵۶ هزار متر مربع از اراضی استان اردبیل، تشریح جزئیات اجرای ۱۳ پروژه راهسازی همدان، آغاز عملیات اجرای احداث پل رمشک در کرمان جنوبی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و اعلام خبر روكش آسفالت بیش از ۸۰ كیلومتر از راه‌های روستایی استان ایلام از مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در هفته گذشته بهشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

کردستان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کردستان گفت: ارتقای شبکه راه‌های استان از فرعی به اصلی و اصلی به بزرگراه از جمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده در استان کردستان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نیروی راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: بیش از ١٥ سال است که این استان عملیات برفروبی راه‌های روستایی را به بخش خصوصی واگذار کرده و امسال نیز با بخش خصوصی برای عملیات برفروبی در حال عقد قرارداد هستیم.

امروز صبح با حضور استاندار کردستان، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار سنندج و تعدادی از مقامات استانی و محلی عملیات اجرایی ساماندهی معابر اصلی ناحیه منفصل شهری نایسر در شهر سنندج آغاز شد.

بوشهر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کنگان از موفقیت مأموران فرماندهی یگان حفاظت استان در رفع تصرف ۱۳۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان دیر استان بوشهر خبر داد.

البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز با اشاره به فعالیت ۲۵۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی، از Over hall و بازسازی کامل ۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری برای امسال خبر داد.

قم

چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم به ریاست معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد.

خراسان شمالی

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۵۱۰ واحد مسکن مهر به علت عدم آورده از سوی متقاضی همچنان نیمه ساخت مانده است.

تهران

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاد‌ ای استان تهران گفت: بیست ‌وپنجمین آزمون تخصصی شرکت‌های حمل ‌و نقل بین‌المللی کالا، برای متقاضیان تاسیس شركت در ۱۱ اسفندماه امسال درتهران برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نهبندان خراسان جنوبی گفت: روکش آسفالت محور نهبندان – چاهداشی به طول ۱۲ کیلومتر در حال انجام است.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بهسازی و روكش آسفالت بیش از ۸۰ كیلومتر از راه‌های روستایی استان ایلام از ابتدای سال جاری تا کنون شده است.

آذربایجان شرقی

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان مراغه از برخی پروژه‌های مهم عمرانی، همچنین تعدادی از واحد‌های صنعتی و تولیدی در این شهرستان بازدید کرد.

اردبیل 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای استان اردبیل ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که اداره کل راه و شهرسازی این استان ساخت ۴۱ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را در دستور کار قرار داد که از این تعداد بیش از ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مطالعه ۲۵ نقطه حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان اردبیل به اتمام رسید، این در حالیست که به گفته وی ضروری است ناوگان صادراتی استان مورد حمایت قرار گیرد.

خراسان رضوی

مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی از اجرای ۱۰ پروژه ساختمان عمومی با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد ریال در شهر مشهد مقدس، طی سال جاری خبر داد.

گلستان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از رفع تصرف ۳۲ هکتار از اراضی ملی در سطح شهرستان‌های استان گلستان طی ۹ ماهه گذشته امسال خبر داد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نخستین نشست اقتصاد مسکن با اشاره به شرایط ایجاد شده در بازار مسکن گفت: باید با برنامه‌ریزی و ارائهٔ راهکارهای کارشناسی شده صنعت گران، سازندگان حرفه‌ای و مهندسان متخصص را وارد میدان کرده و با بازتعریف مسکن به عنوان یک کالای صرفاً مصرفی آرام‌آرام رونقی پایدار را در این صنعت بسیار مهم ایجاد نماییم.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۲ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در آذرماه امسال تعداد ۹.۳۶۳.۸۲۳ تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

خراسان جنوبی

مدیر پایانه مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی گفت: طی ۸ ماهه امسال ۱۷۵۵۷ دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شدند.

کرمان جنوبی

رئیس اداره املاک و بانک زمین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از اخذ و تحویل ۲۱۷ هکتار اراضی ملی شهرستان فاریاب خبر داد.

رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان، معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان به همراه فرماندار شهرستان قلعه گنج از شروع عملیات اجرای احداث پل رمشک بازدید کرد.

کرمان

در نخستین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی، زمین‌لرزه‌های اخیر کرمان و وضعیت گسل‌های استان کرمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در نخستین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی استان گفت: قطع شریان‌های جاده‌ای و خطوط مخابراتی در زلزله‌های اخیر کرمانشاه و کرمان، زنگ خطری برای مدیران و مهندسین برای توجه به زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی است، این در حالیست که به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان، شهر کرمان ۱۳ درصد بافت فرسوده دارد.

همدان

مدیرکل راه و سازی استان همدان اظهار داشت: از ۲۹ هزار و ۸۱۱ واحد مسکن مهر ابلاغ شده به استان همدان بیش از ۹۰ درصد در دولت تدبیرو امید تحویل متقاضیان شده است.

مازندران

نمایندگان مردم مازندران طی دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس در رابطه با مشکلات عمده در حوزه حمل‌ونقل استان گفتگو کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به اتفاق نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار، فرماندار و سایر مسئولین شهرستانی از فعالیت‌ها، اقدامات و پروژه‌های در حال انجام در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان جویبار بازدید کردند./