شناسهٔ خبر: 47656 - سرویس استان‌ها

فرزانه خبر داد؛

تشکیل پنجمین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل پنجمین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان با حضور اعضاء در سالن جلسات این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه بیان کرد: با توجه به اهمیت طرح جامع همدان و تاثیری که این طرح در ترسیم آینده کلان شهر دارد رویکرد جدیدی در مطالعات و بررسی این طرح در نظر گرفته شد و مقرر گردیده بود از آغاز فرایند مطالعات طرح با تشکیل کمیته‌های تخصصی مختلفی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، کالبدی– فضایی، سیما ومنظر شهری، ترافیک و پدافند غیر عامل نسبت به بررسی و مطالعه هر چه بهتر طرح اقدام شود. 

وی ادامه داد: این کمیته‌ها از اعضای حقیقی و حقوقی مختلفی از جمله اعضای کارگروه و کمیسیون ماده پنج، کارشناسان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و شهروندان تشکیل گردید و مقرر گردید همه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمایند و مشاور طرح ضمن حضور در جلسات از ابتدا با مسائل، مشکلات و اولویت‌های شهر و شهر وندان آگاهی یابد.

فرزانه اظهار کرد: این جلسه به جمع بندی نقطه نظرات اعضاء توسط مشاور که در کارگروه‌های مختلف بیان شده است اختصاص دارد.

سپس مشاور تهیه کننده، طرح بحث‌های ارائه شده در کارگروه‌های مختلف را در قالب موضوعات مهم مانند کاربری و فعالیت، گردشگری و توریسم، بنا‌ها و بافت‌های تاریخی، کالبدی – فضایی، سیما ومنظر، حمل و نقل و ترافیک، محدوده شهر، ضوابط و مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، باغات، حریم و نقاط سکونتی آن طبقه بندی و به بیان ویژ گیها، مسائل و مشکلات، خواسته‌ها، نظرات و پیشنهادات مطرح شده ارائه نمود.

فرزانه در پایان جلسه ضمن ابراز امید واری برای تهیه طرحی خوب و کارا اظهار کرد: مطالعات طرح و فرایند آن با جدیت ادامه خواهد یافت.