شناسهٔ خبر: 47711 - سرویس هوایی

شرفبافی در مراسم ورود هواپیماهای ATR به كشور اعلام كرد:

تشریح مزیت‌های رقابتی هواپیماهای ATR/ كاهش یك ساله عمر ناوگان هوایی كشور با ورود ATR جدید

فرزانه شرفبافی مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه هواپیماهای ATR جدید طول عمر ناوگان هوایی كشور را به یك سال كاهش داده و به حدود ۲۰ سال می‌رساند گفت: این امر نشان می‌دهد كه ما باید برای تحویل گرفتن هواپیماهای بیشتر و بهتر قدم‌های بزرگتری را برداریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرزانه شرفبافی مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود هفتمین و هشتمین هواپیمای ATR به كشور اعلام كرد: امروز ۹ دی روز حماسه است. امروز ۹ دی سال ۱۳۹۶ و روز حماسه‌ای از جنس دیگر برای تامین ناوگان جدید در صنعت حمل ونقل هوایی كشور است. این حماسه بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تصمیم سازنده دولت تدبیر و امید و حمایت‌های دلگرم‌كننده وزارت راه و شهرسازی استوار بوده و نتیجه‌اش تحویل ۱۱ فروند هواپیمای نو به هما است.

همچنین شرفبافی افزود: باعث افتخار من است كه توانسته‌ایم صنعتی پیچیده با تكنولوژی بالا و همچنین مشكلات و محیطی پر التهاب را بدین گونه مدیریت كنیم و مطمئن باشید نمی‌توان یك صنعت پیچیده را با نگرشی ساده انگارانه به این خوبی مدیریت كرد.

وی در ادامه گفت: ما در هما دارای بیش از ۵۰ دهه تجربه هستیم. همه شما می‌دانید بهترین منابع انسانی، بهترین تكنولوژی و همچنین بهترین امكانات در این مدت در اختیار هما بوده است كه در حال حاضر نیازمند بازسازی ناوگان، منابع انسانی و ساختار خود است تا بتواند بار دیگر در اوج قرار گرفته و طبق گفته ریاست محترم جمهور لازم است تا برای تحقق این امر ضمن حمایت یكدیگر و همچنین مدیریتی اندیشمندانه این ناوگان را به بهره‌وری لازم برسانیم.

مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه هواپیماهای ATR جدید طول عمر ناوگان هوایی كشور را یك سال افزایش  داده و به ۲۰ سال می‌رساند گفت: این امر نشان می‌دهد كه ما باید برای تحویل گرفتن هواپیماهای بیشتر و بهتر قدم‌های بزرگتری را برداریم. این درحالی است كه تحویل گرفتن هواپیماها تنها موضوع مورد توجه ما نیست بلكه استفاده بهینه از آن‌است كه امر مهمی به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسول ما باید به كارگیری این هواپیماها را در حد بهینه یاد گرفته و شبكه پروازی، تكنسین‌ها و منابع انسانی قوی، متخصص و متعهد خود را ارتقا دهیم تا به هدف خود برسیم.

شرفبافی ضمن سپاسگزاری از تمامی دست‌اندركارانی كه زمینه‌ساز انعقاد و پیگیری قراردادهای خرید هواپیما از سوی هما شدند گفت: هواپیماهای ATR برای فعال شدن احتیاج به همیت تمامی قسمت‌های هما دارند. در این راستا تلاش می‌كنیم تا با توجه به فشار كار بالا و شرایط سخت اقتصادی موجود تصمیمات درستی را در این حوزه بگیریم و منجربه بازگشت هما به جایگاه واقعی خود در كشور شویم.

وی همچنین در خصوص مزیت‌های هواپیماهای ATR گفت: این هواپیماها دارای مزیت رقابتی عجیبی با سایر انواع خود هستند. چراكه كوتاه‌برد بوده و امكان نشست و برخاستی با ایمنی بالاتر را در اكثر فرودگاه‌های كشور به ویژه مناطق كم‌برخوردار و شهرهای كوچك را دارند.

مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه قطعا افزایش تردد هواپیماها در یك شهر منجربه گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آن منطقه می‌شود افزود: قطعا ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل ایمنی بالایی كه دارد می‌تواند در مواقع بحرانی بسیار كارساز باشد. به همین دلیل است كه در حال حاضر مورد استقبال زیادی از سوی شهرهای مختلف كشور برای پرواز این هواپیماها از سوی مسئولین وجود دارد.

شرفبافی ادامه داد: طبق قراردادهای هما با شركت ATR،۲۰ هواپیما باید به ایران تحویل داده شده و ۲۰ مورد دیگر از جمله تقاضاهای شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. تاكنون ۸ مورد از این هواپیماها وارد كشور شده و امید است ۱۲ مورد دیگر هرچه سریعتر به هما تحویل داده شود.

به گفته این مقام مسئول هواپیماهای ATR نباید با مدل هواپیماهای دور برد مدیریت شود بلكه باید بهره‌وری آن افزایش یافته و بیش از ۱۰ ساعت كار كند تا برای ما سودآور باشد.

وی با تاكید براینكه سعی می‌كنیم ظرفیت استفاده مسافر در این صنعت را افزایش دهیم گفت: امید است با ورود هواپیماهای جدید شرایط لازم برای افزایش درآمد و چرخه اقتصادی برای هما فراهم شود.

مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به مصرف سوخت پایین این هواپیماها افزود: نوع ملخ و موتوری هواپیماهای ATR دارد میزان مصرف سوخت آن را نسبت به سایر هواپیماها به شدت كم می‌كند كه این امر كاهش آلاینده‌های محیط‌ زیستی و صوتی را نیز به همراه خواهد شد.

شرفبافی در پایان خاطرنشان كرد: هواپیماهای ATR می‌تواند در زمان‌هایی كه هواپیماهای جت قادر به كار در فرودگاه نیستند به فعالیت خود ادامه دهد.