شناسهٔ خبر: 47715 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بندر خرمشهر صورت گرفت:

راه‌اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر و صحار عمان

افتتاح در مراسمی ویژه با حضور عضو هیئت‌مدیره و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار خوزستان، سفیر عمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان خرمشهر، خط کشتیرانی بندر خرمشهر - صحار عمان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این خط دریایی که توسط یک شرکت خصوصی ایرانی راه‌اندازی شد با پیگیری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، اتاق بازرگانی اهواز و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی این خط دریایی، صادرات از بندر خرمشهر به کشور عمان آغاز شد.

شناوری که در این مسیر تردد خواهد کرد با تناژ بالای ۳ هزار تن و ظرفیت ۲۶۲TEU قابلیت حمل کانتینر یخچالی را دارد و هر دو هفته یک‌بار تردد می‌کند.

با راه‌اندازی این خط کشتیرانی تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی می‌توانند محموله‌های تجاری را از طریق بندر خرمشهر به بندر صحار ارسال و بالعکس کالاهای سفارشی را در خرمشهر تخلیه کنند.

اولین خط کشتیرانی حمل‌ونقل کالا از فروردین ۹۴ از مبدأ بندرعباس به بندر صحار عمان به صورت منظم راه‌اندازی شده است و خط خرمشهر به صحار دومین خط منظم بین بنادر دو کشور ایران و عمان محسوب می‌شود.

فاصله از بندر خرمشهر تا بندر صحار عمان بیش از ۷۰۰ مایل دریایی است.

در حاشیه این مراسم هادی حق‌شناس عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با افتتاح این خط کشتیرانی، زمینه صادرات محصولات کشاورزی، پتروشیمی، پروتئینی و مصالح ساختمانی به کشور عمان فراهم شده است.