شناسهٔ خبر: 47733 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی خبرداد:

افزوده شدن ۳ دستگاه بیل برف‌روب به ناوگان راهداری خراسان شمالی

ماشین آلات راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: سه دستگاه بیل برف‌روب برای به کارگیری در طرح زمستانه خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: این سه دستگاه بیل برف‌روب به‌زودی به ناوگان راهداری استان افزوده می‌شود.

بدیعی مقدم افزود: علاوه بر آن سه دستگاه نمک‌پاش هوشمند نیز امسال خریداری شده که در اختیار عوامل راهداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی به مسافران عبوری از محورهای استان در طرح زمستانه در حد نیاز موجود است، گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای، بررسی‌های فنی و چکاپ ماشین‌آلات راهداری انجام شده است.

بدیعی مقدم تصریح کرد: شماری از ناوگان راهداری نیاز به تعمیرات داشت که اکنون بخشی از تعمیرات و رفع نواقص انجام شده و مابقی نیز در دست انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح زمستانه امسال، ۲۳۰ دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته می‌شود که این ناوگان شامل ۷۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین و ۴۱ دستگاه خودرو سبک است. طول راه‌های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه‌های شریانی کشور را دارد و در رتبه ۲۳ قرار دارد.