شناسهٔ خبر: 47752 - سرویس استان‌ها

رئیس راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان خبر داد:

برگزاری اولین جلسه کمیته سیما و منظر شهری در تویسرکان

نشست رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان از تشکیل اولین جلسه کمیته سیما و منظر شهری در تویسرکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علی‌محمد اصغری عنوان کرد: در این جلسه که بر اساس دعوت‌نامه اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در شهرداری تویسرکان تشکیل شد در ابتدا توضیحات کاملی در خصوص تشکیل کمیته ارائه و اهداف آن تشریح شد.

اصغری ادامه داد: مهمترین هدف تشکیل این کمیته، ایجاد هماهنگی در خصوص مطالعات، اقدامات اجرایی و عمرانی در سیما و منظر شهری تویسرکان است.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد با منطقه بندی شهری و با اولویت در جهت انجام اقدامات بهسازی و ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری، این امر محقق گردد.

وی یادآور شد: در این کمیته بر بهره‌گیری از الگوهای ایرانی- اسلامی و تعیین مصالح مناسب با اولویت به‌کارگیری مصالح بومی برای استفاده در نماها و جداره‌های شهری، کف سازی بستر معابر پیاده راهی و پیاده‌روها با عنایت به موارد هویتمند، اقلیمی، فرهنگی، مذهبی و سایر ویژگی‌های تاریخی و بومی تأکید شد.

اصغری در پایان گفت: در همین راستا شهرداری تویسرکان موظف شد تا در جلسه آتی نسبت به ارائه آسیب‌شناسی وضع موجود در معابر اصلی اقدام نماید و در خصوص پاک‌سازی و بهسازی نماها و جداره‌ها، مناسب‌سازی معابر پیاده راهی و پیاده‌روها گزارش ارائه نماید.