شناسهٔ خبر: 47765 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد:

اجرای پروژه‌های عظیم راه و شهرسازی ایلام نوید توسعه استان

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در دیدار با خبرنگاران سایت‌های مختلف خبری گفت: با اجرای پروژه‌های عظیم راه و مسکن در استان ایلام زمینه توسعه استان در حال فراهم شدن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در دیدار سید کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان با خبرنگاران سایت‌های مختلف خبری جزئیات برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف راه و شهرسازی استان تشریح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر پروژه‌های مختلف چه در بخش راه و چه در بخش مسکن در استان ایلام اجرایی شده و هم‌اکنون با پیشرفت‌های خوبی در حال اجراست که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها راه توسعه استان هموارتر خواهد شد.

میرجعفریان افزود: در بخش راه در پنج محو پروژه‌های مختلفی در حال اجرا داریم که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بزرگراه ایلام- مهران، تونل عظیم کبیرکوه، بزرگراه دهلران به اندیمشک، بزرگراه حمیل- ایلام (ایلام- سرابله)، تونل قلاجه و ... اشاره کرد ضمن اینکه در راه‌های روستایی نیز فعالیت‌های بزرگی در حال اجرا است مانند پروژه قاضی خان- اصلاح و بهسازی محورهای مختلف روستایی.

وی بیان کرد: در مجموع نزدیک ۴۰۰۰ متر از تونل کبیر کوه که بزرگ‌ترین تونل کشور در حال حاضر است (۴۶۰۰ متر تونل اصلی و حدود ۱۰۰۰ متر تونل‌های نزدیک آن) حفاری شده است که در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

میرجعفریان میزان احداث بزرگراه در چند سال اخیر در استان را ۱۳۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه جدید در استان هدف‌گذاری شده و در حال اجرا است.

وی پروژه‌های بخش مسکن در استان را نزدیک به ۱۴۰ طرح عنوان کرد و از بیمارستان ۳۷۲ تخت خوابی و ساختمان برج هنر به عنوان پروژه‌های عظیم در این میان نام برد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مسکن مهر استان ایلام را از نمونه‌های موفق کشور عنوان کرد به طوری که نزدیک ۱۵ هزار واحد این خانه‌ها تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تنها حدود ۷۰۰ واحد این پروژه‌ها آن هم به علت عدم استقبال متقاضی در شهرستان دهلران راکد مانده‌اند. ضمن اینکه این اداره کل در بخش جدول‌کشی و آسفالت و محوطه‌سازی و ساخت مجتمع‌های رفاهی و تجاری و ... اقدامات زیادی انجام داده است.

میرجعفریان در خصوص اقدامات این اداره کل در جهت احیاء بافت‌های فرسوده گفت: این اداره کل در سال‌های گذشته توانست ظرفیت مناسبی برای استفاده از تسهیلات بافت‌های فرسوده فراهم نماید و شهروندان ۱۶۰۰ واحد از ۸۰۰۰ ظرفیت این تسهیلات استفاده نمودند که می‌بایست استفاده از این ظرفیت افزایش یابد چرا که با احیاء بافت‌های فرسوده از ظرفیت زیرساخت‌های آب و برق و گاز و ... استفاده شده و از تغییر کاربری اراضی زراعی و ... اطراف شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست اشاره‌ای بر سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهر داشت که در این خصوص رسیدگی به روستاها و به کارگیری تکنولوژی‌های نوین کشاورزی و دامی و ... عامل جلوگیری از رشد حاشیه‌نشینی شهرها خواند و بیان کرد: برای ساماندهی مناطق حاشیه کنونی شهرها اقدامات ارزنده‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی در جریان است و در استان ایلام می‌توان به احداث برج هنر، احداث ساختمان نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی، پارک محله سبزی آباد، کتابخانه بانبرز، سالن ورزشی بانبرز و درمانگاه سبزی آباد و محله بان بور و آسفالت معابر این محله‌ها اشاره کرد.

در پایان این جلسه خبرنگاران سایت‌های مختلف خبری سؤالات و نظرات خود را با مدیرکل راه و شهرسازی استان در میان گذاشتند.