شناسهٔ خبر: 47777 - سرویس استان‌ها

در کردستان انجام شد:

بهسازی ۱۷ کیلومتر راه در روستاهای هدف گردشگری کردستان

آسفالت راه روستايي حوري شهرستان عجبشير مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۱۷ کیلومتر از راه روستاهای هدف گردشگری منطقه تاریخی طبیعی هورامان و مسیر روستاهای آبیدر سنندج بهسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی روز یکشنبه گفت: بهسازی راه‌های روستایی مورد هدف گردشگری استان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیشنهاد و اعتبار آن از محل اعتبارات حوزه راه استان تأمین می‌شود.

وی افزود: مسیر اورامان به هجیج حدود ۲۲ کیلومتر است که قسمت اعظم آن در حوزه شهرستان سروآباد واقع شده و تاکنون ۱۰ کیلومتر از این مسیر با صرف ۴۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون آسفالت باقی مسیر نیز در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی کلی ۲۲ کیلومتر برنامه هدف به ۷۰ درصد رسیده و انتظار می‌رود با آغاز فصل عمرانی به پایان برسد.

محمودی با اشاره به اینکه ادامه بهسازی و آسفالت مسیر نیازمند تأمین اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال است، تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن سد داریان در این مسیر این پروژه به لحاظ رونق صفت گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: از جمله مناطق با ظرفیت گردشگری در استان می‌توان به روستاهای حوزه اورامان اشاره کرد که این اداره کل در چند سال گذشته اقدامات متنوعی را به منظور بهسازی آسفالت راه‌های روستایی آن آغاز کرده و بهسازی و آسفالت محدوده سلین به هجیج از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: در مسیر کوه آبیدر سنندج نیز ۱۵ کیلومتر برای بهسازی پیشنهاد شد که این طرح در ۲ مرحله اجرا می‌شود و اکنون هفت کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال انجام است و مرحله دوم نیز در دست مناقصه است.