شناسهٔ خبر: 47825 - سرویس مسکن و شهرسازی

بت‌شکن خبر داد:

رشد ۷۰ درصدی اعطای تسهیلات ساخت به انبوه‌سازان/ سپرده‌گذاری ۳۳۴ هزار نفر در صندوق پس‌انداز/ تلاش برای کاهش نرخ سود وام‌های ۴۰ میلیونی به توسعه‌گران

محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان در دولت یازدهم به وقوع پیوست گفت: بانک مسکن در این دوره توانست با رشدی ۷۰ درصدی به ۱۴۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت پرداخت کند که رقم چشمگیری به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن با حضور در مراسم کلنگ‌زنی پروژه یکصد واحدی محه سیروس طی سخنرانی اعلام کرد: امروز شاهد کلنگ‌زنی یک پروژه مهم در بافت ناکارآمد تهران بودیم، اقدامی که می تواند باعث اشتغال‌آفرینی گسترده‌ای برای جوانان در حوزه ساخت و ساز شود.

بت‌شکن باتأکید براینکه با اجرایی شدن این پروژه به ازای هر واحد مسکونی با متوسط متراژ برای ۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود گفت: در این راستا بدون شک بانک مسکن  وظیفه حمایت از سازندگان، انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی را در حوزه زیرساخت‌ها، شهرهای جدید و بازآفرینی شهری بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان در دولت یازدهم به وقوع پیوست گفت: بانک مسکن در این دوره توانست با رشدی ۷۰ درصدی به ۱۴۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت پرداخت کند که رقم چشمگیری به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین با اعلام این خبر که در سال گذشته به ۱۵۰۱ واحد مسکونی ، ۷۰هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید از سوی بانک مسکن پرداخت شده است افزود: خوشبختانه در ۹ ماه ابتدای سال تسهیلات خرید مسکن ۵۵ درصد و ساخت واحدهای مسکونی ۲۳ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم ادامه داد: این تسهیلات برای اقشار متوسط طراحی شده که نرخ سود آن در بافت فرسوده ۸ درصد و در سایر مناطق ۹.۵ درصد است و دوره بازپرداخت آن ۱۲ سال طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تا امروز  ۳۳۴ هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند گفت: متوسط سپرده ۵/۲۲ میلیون تومان برای هر نفر بوده و ۶۰ هزار میلیارد ریال تجهیز منابع شده است و افراد با سپرده‌گذاری ۴۰ میلیون تومانی می‌توانند یک سال دیگر ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این رقم برای زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان با سپرده‌گذاری خود افراد می‌رسد.

بت‌شکن با بیان اینکه بانک مسکن در پرداخت وام به نوسازی بافت فرسوده از فعال‌ترین بانک‌ها بوده است، بیان کرد: از ۳۶ هزار فقره تسهیلات به بافت فرسوده ۳۲ هزار فقره را بانک مسکن پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اعطای وام‌های ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد به توسعه‌گران در بافت فرسوده گفت: اگر یارانه این سود تامین شود رقم سود به ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش ارائه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده در برنامه‌های بانک مسکن قرار دارد، اظهارداشت: به شرط تصویب بودجه سال آینده قرار بر این است که دولت سپرده‌گذاری ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی انجام دهد و بانک‌ها هم با همین مبلغ سپرده‌گذاری کنند و از محل این منابع ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به سازندگان مسکن در بافت فرسوده ارائه شود.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پیشنهادی دیگر برای ارائه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده گفت: پیشنهاد دیگر این است که زوجین بتوانند در کنار وام ۱۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه ازدواج،۱۰ میلیون تومان دیگر وام مسکن دریافت کنند البته شرط پرداخت این وام به زوجین سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم است.

بت‌شکن در ادامه افزود: آخرین پیشنهاد ما برای ارائه تسهیلات به بافت فرسوده این است که بانک به ازای ساخت هر واحد مسکونی وام ۴۰ میلیون تومانی ارائه دهد که شرط آن برای کاهش دو واحدی سود مصوب شورای پول و اعتبار افزایش سرمایه بانک مسکن است.