شناسهٔ خبر: 47838 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

اعطای تسهیلات ساخت در محلات هدف و ناکارآمد شهری

عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آمادگی معرفی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات جهت بالا بردن تاب‌آوری واحدهای مسکونی در محلات هدف را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی اردبیل با اعلام این مطلب افزود: نظر به اینکه بازآفرینی شهری یکی از الویت‌های دولت دوازدهم و در راستای سند ملی راهبردی و احیاء و بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری است،  جهت ایجاد تحول در حوزه مسکن و بالا بردن تاب‌آوری شهری در محلات هدف و تشویق ساکنان به ماندگی در محلات ناکارآمد شهر، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برنامه مدونی جهت احداث واحدهای مسکونی در قالب تسهیلات به متقاضیان را دارد.

وی همچنین گفت: با عنایت به اینکه استان اردبیل در زمینه پرداخت تسهیلات در محلات هدف با همکاری بانک مسکن از استان‌های پیشتاز در این امر می‌باشد بر اساس هماهنگی انجام یافته با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و بانک مسکن این اداره آمادگی معرفی متقاضیان جهت پرداخت تسهیلات به مبلغ چهارصد میلیون ریال برای هر واحد مسکونی در مرکز استان و مبلغ سیصد میلیون ریال در شهرستان‌های دیگر دارای طرح مطالعاتی در استان را جهت بالا بردن تاب‌آوری واحدهای مسکونی در محلات هدف را دارد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی اردبیل افزود: متقاضیان می‌توانند بعد از اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری‌ها و در صورتی که ملک مورد نظر در محلات بافت فرسوده و یا محلات هدف واقع شده باشد، با مراجعه و ثبت‌نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده، از طریق این اداره کل به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی گردند.

روحی تصریح کرد: این سهمیه تا آخر سال ۹۶ می‌باشد و محدودیتی از نظر برش شهرستانی وجود نداشته و نیاز به هیچ‌گونه سپرده‌گذاری را ندارد.

وی درپایان گفت: از ساکنان و متقاضیان دعوت می‌گردد از این فرصت ویژه ایجاد شده تا آخر امسال استفاده کنند، در صورتی که در سال‌های گذشته برای دریافت تسهیلات زمان انتظار و محدودیت‌های تعداد سهمیه وجود داشت که امسال با تلاش و پیگیری فراوان این موانع رفع شده است.