شناسهٔ خبر: 47874 - سرویس ریلی

مدیرکل راه آهن کرمان خبر داد:

رشد ۱۸۶ درصدی تناژ بارگیری در راه‌آهن کرمان/ تخلیه ۶۰۰ هزار تن سنگ آهن از چادرملو به کارخانه کنسانتره زرند

مصاحبه فیروزکوهی محمدرضا فیروزکوهی از رشد ۱۸۶ درصدی تناژ بارگیری و ۸۰۴ درصدی تخلیه بار در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ خبر داد و گفت: حمل سنگ آهن از سنگان نیز به کارخانه کنسانتره زرند در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن کرمان، محمدرضا فیروزکوهی، از رشد ۱۸۶ درصدی تناژ بارگیری در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این اداره کل خبر داد و گفت: راه آهن کرمان در ۹ ماه نخست سال جاری ۷۶۷ هزار و ۶۶۳ تن بارگیری داشته است.

مدیرکل راه آهن استان کرمان افزود: با بازاریابی و جذب بار در سال جاری میزان حمل ریلی گندله از ایستگاه جلال آباد به فولاد مبارکه نیز از ۲ هزار تن به ۵ هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تخلیه ۶۰۰ هزار تن سنگ آهن از چادرملو به کارخانه کنسانتره زرند آغاز شده است اظهار کرد: در سال جاری حمل سنگ آهن از سنگان نیز به کارخانه کنسانتره زرند آغاز شده است.

مدیرکل راه آهن کرمان از افزایش تناژ ۸۰۴ درصدی تخلیه بار در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حمل و نقل ریلی استان کرمان خبر داد و افزود: این اداره کل در ۹ ماه نخست سال جاری به میزان ۴۱۴ هزار و ۷۶۹ تن تخلیه بار داشته است.

راه آهن کرمان بصورت منطقه ای اداره می شود و بیش از ۶۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی دارد.