شناسهٔ خبر: 47879 - سرویس هوایی

رستمی خبر داد:

انجام بیش از ۴۰۰ پرواز روزانه در فرودگاه مهرآباد/ ضرورت تداوم روند ظرفیت‌سازی در مهرآباد/ به رضایت نسبی مسافران دست یافته‌ایم

علی رستمی مدیرکل سابق فرودگاه مهرآباد با اعلام این خبر که تردد مسافر در این فرودگاه در سال جاری به مرز ۱۸ میلیون نفر رسیده است گفت: با توجه به ارتقای سیستم خدمات‌رسانی قطعا تعداد پروازها  تا پایان سال به ۱۴۵ هزار مورد و تعداد پرواز روزانه به بیش از ۴۰۰ پرواز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی رستمی مدیرکل سابق فرودگاه مهرآباد در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید این فرودگاه بیان کرد: من در ابتدای سال ۹۳ وظیفه مدیریت این فرودگاه را عهده‌دار شده و خوشبختانه با همکاری بخش‌های مختلف فرودگاه توانستم تعدادی از برنامه‌های قبلی را به پایان رسانده و اقدامات دیگری را به انجام برسانم.

رستمی در این‌باره با تأکید براینکه قطعا با تجربه صرف مدیرکلی نمی‌توان این فرودگاه را مدیریت کرد گفت: قطعا مسائل دیگری همچون تشریفات، مدیریت بحران و ... نیز در این مسیر مهم و قابل توجه است که باید در این سیستم به کار گرفته شود.

رستمی با اعلام این خبر که تردد مسافر در این فرودگاه در سال جاری به مرز ۱۸ میلیون نفر رسیده است گفت: با توجه به ارتقای سیستم خدمات‌رسانی قطعا تعداد پروازها  تا پایان سال به ۱۴۵ هزار مورد و تعداد پرواز روزانه به بیش از ۴۰۰ پرواز خواهد رسید.

به گفته رستمی فرودگاه مهرآباد باید ظرفیت‌سازی شود و خارج از اراده ماست که بتوانیم ظرفیت مهرآباد را کنترل کنیم تا زمانی که بخشی از پروازها به فرودگاه امام منتقل شود.

مدیرکل سابق فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: نارضایتی در مهرآباد وجود داشت که در این مدت به رضایت نسبی مسافران دست یافته‌ایم.

وی تأکید کرد: اگر در گذشته فرودگاه‌های دیگر سال یکی دو روز در سال بحران دارند، فرودگاه مهرآباد هر روز بحران دارد مگر یکی دو روز در سال.

رستمی با اشاره به حادثه منا تصریح کرد: در سال ۹۴ که میزبان شهدای منا بودیم برنامه سنگینی اجرا شد چرا که هم حساسیت روی برنامه بود و هم باید شأن پیکر شهدا همزمان با رعایت مسائل بهداشتی و حضور روسای سه قوه حفظ می شد.

مدیرکل سابق مهرآبادبا بیان اینکه اجلاس هایی که در فرودگاه مهرآباد برگزار می شود فشار مضاعفی بر این فرودگاه وارد می کند، ادامه داد: حتی یک روز هم احساس تنهایی نکردم.

مهرآباد قطب منطقه و دروازه ورودی کشور است

میرسعید صفی‌نیا مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در واگذاری این سمت جدید با تأکید براینکه امروز پس از ۲۶ سال بار دیگر به مهرآباد بازگشتم گفت: فرودگاه مهرآباد در حال حاضر دارای ۷۶۸ پرسنل رسمی، ۵۰۰ پرسنل غیررسمی، ۱۶ شرکت هواپیمایی و ایرلاین، ۹۳ مرکز تجاری و غرف، ۵ شرکت حمل مسافر و یک شرکت بزرگ آژانس هواپیمایی است که با توچه به عمر بالایی که دارد درخواست کمک مالی و پشتیبانی بالایی از سوی وزارتخانه و شرکت فرودگاه در این مسیر دارم.

صفی‌نیا در ادامه فرودگاه مهرآباد را قطب منطقه و دروازه ورودی کشور دانست و گفت: فرودگاه مهرآباد، فرودگاهی خاص و ورودی پایتخت به شمار می‌رود به همین دلیل با توجه به حادثه‌خیز بودن آن باید توجه بیشتری به مهرآباد کنیم تا در نهایت بتوانیم خدمتی که در خور شأن مردم عزیز ایران است را به ان‌ها عرضه کنیم.