شناسهٔ خبر: 47914 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اعلام کرد:

خسارت ۳۰۰ میلیون تومانی سرقت‌ها به تجهیزات راه‌های استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از سرقت کابل و تجهیزات روشنایی راه‌ها خبر داد و گفت: این سرقت‌ها در شش‌ماهه اخیر به شبکه راه‌های مواصلاتی استان در حدود ۳۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: در حدود شش هزار متر کابل به ارزش ریالی بیش از ۱۸۰ میلیون تومان و همچنین چهار دستگاه ترانس ۵۰ کیلوولت آمپر به ارزش ریالی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در کل استان سرقت شده است.

وی با تأکید بر اینکه سرقت‌ها از کابل‌ها و تجهیزات راه‌ها از سوی سارقان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امیدوارم مسئولین مرتبط چاره‌ای برای این سرقت‌ها از تجهیزات راه‌ها بیندیشند.

زندی فر با بیان اینکه تا الآن در حدود دو هزار متر کابل جایگزین و رفع نقص انجام شده است، گفت: طی دو هفتهٔ اخیر نیز از سوی اداره ایمنی راه و حریم یک هزار متر کابل آزادراه ساوه-تهران ۷۰۰ متر کابل محور اراک-توره در محدوده رباط میل اصلاح شده است؛ وی همچنین از دو مورد سرقت کابل‌های محور توره-بروجرد در پل سفید به متراژ ۳۰۰ خبر داد.

وی افزود: در محور رباط میل پنج بار سرقت کابل در قسمت‌های مختلف صورت گرفته است که هر بار باعث خاموشی سه کیلومتر از مسیر شد که برای جلوگیری از این سرقت‌ها، پشت کل تابلوهای روشنایی محور بروجرد (محدوده رباط میل) با لودر خاک‌ریزی شد.

این مقام مسئول راه همچنین از دو سرقت کابل‌های محور توره-بروجرد در پل سفید به متراژ ۳۰۰ متر خبر داد و گفت: اداره ایمنی راه با جدیت تمام در حال اصلاح نواقص روشنایی است تا در زمستان هموطنان برای عبور و مرور مشکلی پیدا نکنند.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر سرقت‌ها، برخی تصادف‌ها نیز به تجهیزات راه‌ها خسارت وارد می‌کنند، گفت: تصادف کامیون با تابلو و ترانس روشنایی در کیلومتر ۳۷ محور اراک-راهجرد موجب خاموشی چهار کیلومتر از مسیر شده بود که با تلاش همکاران ایمنی راه اصلاح شد.