شناسهٔ خبر: 47918 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تاکید کرد:

روکش کردن تایر ماشین‌های سنگین کمک به حفظ محیط‌زیست استان

علیرضا اختری معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با تأکید بر اینکه روکش کردن تایرهای ماشین‌های سنگین به حفظ محیط‌زیست استان کمک زیادی می‌کند، گفت: طول عمر یک تایر معمولاً ۸۰ هزار کیلومتر است که با روکش کردن آن ۳۰ درصد به عمر آن افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علیرضا اختری در حاشیه جلسه آموزشی که با حضور کارشناسان فنی ماشین‌آلات ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در سالن کنفرانس اداره کل راهداری تشکیل شد، افزود: این آموزش با هدف آشنایی کارشناسان در زمینه استفاده صحیح از تایر و مراقبت از آن در یک دوره ۴ ساعته در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: تایر ماشین‌های سنگین و سبک یکی از منابع آلودگی محیط‌زیست محسوب می‌شوند که فرسایش آن باعث آلودگی زیست‌محیطی می‌شود اما با روکش کردن آن‌ها می‌توان از فرسایش آن جلوگیری کرد.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه انتخاب و نگهداری صحیح لاستیک در بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها تأثیر بسزایی دارد، افزود: در حال حاضر نیمی از ماشین‌آلات این اداره کل از روکش استفاده می‌کنند و عملیات راهداری توسط ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو در سطح استان انجام می‌شود.