شناسهٔ خبر: 47919 - سرویس استان‌ها

در استان قم صورت گرفت:

آغاز عملیات بهسازی و تعریض محور قم- نیزار

راهسازي مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات بهسازی و تعریض محور قم- نیزار به طول چهار کیلومترخبرداد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی گفت: با توجه به حجم بالای تردد خودروهای عبوری سبک و سنگین و لزوم ارتقا و استانداردسازی محور قم – نیزار، عملیات بهسازی و تعریض محور مذکور به طول چهار کیلومتر در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن بیان این که عملیات بهسازی و تعریض مربوط به کیلومتر ۲۹.۵ الی ۳۳.۵ محور نیزار است، توضیح داد: پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد بوده است و امیدواریم تا اوایل سال آینده، عملیات بهسازی و تعریض محور به اتمام برسد.

فراهانی با اشاره به افزایش تصادفات و سوانح جاده‌ای در محور قم- نیزار بیان کرد: اصلاح نقاط پرحادثه و قوس‌های افقی و قائم که کاهش تصادفات و سوانح رانندگی جرحی و فوتی را در پی دارد، از مهمترین نتایج عملیات بهسازی و تعریض محور قم – نیزار خواهد بود.

 وی به ذکر جزییات عملیات پرداخت و گفت: تخریب آسفالت مضمحل شده، زیرسازی، روسازی، یک لایه آسفالت بیندر و توپکا، ایمن‌سازی مسیر به وسیله تابلو، خط‌کشی، گاردریل، حفاظ پل، دیوار حائل بتنی و... در عملیات اجرایی بهسازی محور قم- نیزار انجام می‌پذیرد.

فراهانی اظهار کرد: با بهسازی محور مذکور، ضمن بهره‌مندی استفاده‌کنندگان جاده از یک مسیر استاندارد و ایمن، از مزایای کاهش مسیر تا بیش از ۲۰ کیلومتر برخوردار خواهند شد.

درپایان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم اطهار داشت: از ابتدای دی‌ماه، محور قدیم قم- نیزار حدفاصل سه‌راهی نیزار به طول هفت کیلومتر به سمت قم مسدود شده است و مسیر جایگزین محور جدید است.