شناسهٔ خبر: 47967 - سرویس جاده‌ای

متولی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه مدیریت آزادراه‌ها در آینده نزدیک

حسین متولی مدیرکل دفتر نظارت بر آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بهره‌برداری پروژه مدیریت آزادراه‌ها در شبکه GIS در آینده نزدیک خبر داد و گفت: علاوه بر اطلاعات آزادراه‌ها؛ تأسیسات، مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، دوربین‌های نظارت تصویری، تابلوهای تبلیغاتی به علاوه قابلیت گزارش گیری برای کاربران فراهم شده است.

حسین متولی حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: پروژه مدیریت آزادراه‌ها در شبکه GIS که سال 1396 در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعریف شده است به زودی به بهره برداری می رسد.

وی هدف از اجرای این پروژه را گردآوری اطلاعات آزادراه‌ها در یک شبکه GIS عنوان کرد و گفت: همچنین نرم‌افزاری در کنار این سامانه تعریف شده است که قابلیت ذخیره کردن، نمایش دادن و گزارش‌گیری‌های مختلف اطلاعات مورد نظر را دارد.

مدیرکل دفتر نگهداری آزادراه‌ها تصریح کرد: بدین ترتیب با استفاده از سامانه مدیریت آزادراه‌ها در شبکه GIS فرایند مربوط به مدیریت اطلاعات آزادراه، مکانیزه می‌شود.

متولی حبیبی افزود: نرم‌افزار مذکور علاوه بر اطلاعات آزادراهی، تأسیسات، مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، دوربین‌های نظارت تصویری، تابلوهای تبلیغاتی و سایر موارد را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه تحت محیط شبکه اینترنت کار می‌کند و علاوه بر دسترسی مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکان دسترسی شرکت‌های آزادراهی برای به‌روز رسانی اطلاعات نیز در آن پیش‌بینی شده است.

در پایان مدیرکل دفتر نگهداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: با تکمیل این پروژه یک بانک اطلاعاتی جامع و متمرکز برای آزادراه‌های کشور طراحی شده است.