شناسهٔ خبر: 48008 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن خراسان شمالی خبر داد:

رفع ۲ مورد تصرف در شهرستان‌های بجنورد و جاجرم خراسان شمالی

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع ۲ مورد تصرف در شهرهای بجنورد و جاجرم در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، سرهنگ محسن عربی با تأکید بر افزایش توان نیروهای یگان حفاظت استان در برخورد قاطع با متجاوزین و معترضین به اراضی ملی گفت: در آذرماه امسال ۲ مورد تصرف فوری در شهرستان‌های بجنورد و جاجرم توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع شد.

وی اظهار کرد: این ۲ مورد رفع تصرف جمعاً به مساحت ۳۰۸۰۰ مترمربع و ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از تصرف زمین‌خواران آزاد شده است.

سرهنگ عربی همچنین به دو مورد اجرای حکم قلع و قمع در شهرستان گرمه اشاره کرد و افزود: این قلع و قمع جمعاً به مساحت ۱۷۶۷ مترمربع و ارزش ریالی حدوداً ۶۷۳ میلیون و پانصد هزار ریال با همکاری و هماهنگی دادستان محترم و نیروی انتظامی انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی برخورد قانونی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکام قضایی را از وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خواند و یادآور شد: قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل حضور نداشتن ضابطان و نیروی ناجا، برخورد با متصرفان کم اثر بود، اما با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بخش بسیاری از مشکلات حفاظت از اراضی ملی برطرف شده است.