شناسهٔ خبر: 48017 - سرویس بنادر و دریانوردی

حق‌شناس تشریح کرد؛

آخرین وضعیت سانحه نفتکش ایرانی در اقیانوس آرام/ سازمان بنادر پیگیر وضعیت ۳۲ دریانورد مفقود شده

سانحه نفت کش معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح جزئیات سانحه نفتکش ایرانی از پیگیری و جستجوی ۳۲ دریانورد مفقود شده خبر داد و گفت: به دنبال این حادثه کشتی های اطراف و کشور چین برای اطفاء حریق اقدام کردند و هلی کوپتر امداد نیز اعزام شد، اما متاسفانه تا کنون اطلاعی از خدمه این کشتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص سانحه نفتکش ایرانی گفت: متاسفانه روز گذشته ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین، این حادثه رخ داده و یک کشتی حامل گندم با این کشتی تصادم داشته که به دلیل حمل نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا، کشتی ایرانی دچار حریق شد.

وی افزود: به دنبال این حادثه کشتی های اطراف و کشور چین برای اطفاء حریق اقدام کردند و هلی کوپتر امداد نیز اعزام شد، اما متاسفانه تا کنون اطلاعی از خدمه این کشتی وجود ندارد.

حق شناس اضافه کرد: این کشتی ۳۲ خدمه داشت که ۳۰ نفر از آن ها ایرانی و ۲ نفر بنگلادشی بودند.

وی اظهار کرد: کشتی حادثه دیده دارای ۱۳۶ هزار تن بار بود و از بندر عسلویه مورخ ۲۵ آذر ماه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بررسی سانحه مذکور ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، با همکاری شرکت ملی نفتکش ایران در دفتر این شرکت در چین مشغول بررسی جزئیات و علل حادثه هستند.

وی افزود: ما از طریق مرکز MRCC  بندر عباس با  مرکز MRCC چین تماس گرفتیم و اطلاعات کشتی و اطفا حریق را لحظه به لحظه دنبال می کنیم.

حق شناس در پایان عنوان کرد: آنچه در حال حاضر برای ما اهمیت دارد، سرنوشت دریانوردان مفقود شده است که متاسفانه هنوز اطلاع قطعی از سرنوشت این افراد وجود ندارد.

شایان ذکر است کشتی سان چی که روز گذشته دچار حادثه شد، سال ۲۰۰۸ ساخته شده بود و تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش قرار داشت و تحت پرچم کشورهای مختلف تردد داشت که آخرین پرچم این کشتی متعلق به کشور پاناما بود.