شناسهٔ خبر: 48029 - سرویس استان‌ها

جزئیات هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز

تقی رضایی هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز با هدف بررسی مصوبات قبل و عملکرد دستگاه‌های اجرایی اعضا این ستاد و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز با هدف بررسی مصوبات قبل و عملکرد دستگاه‌های اجرایی اعضا این ستاد و به ریاست مهندس ارتقایی معاون امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در ابتدای این جلسه گفت: استان البرز با مساحت ۵۱۲۱ هکتار رتبه ۳۱ کشور را دارد در حالی با جمعیت ۷۱۸۰۰۰ ۲ نفر چهارمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌گردد و متأسفانه با نرخ رشد مهاجرت ۳.۹ رتبه نخست کشور را به دلیل نزدیکی به پایتخت را به خود اختصاص داده که میانگین تراکم جمعیت در هکتار در کشور ۴۶ نفر است ولی متأسفانه البرز ۴۷۶ نفر در هکتار تراکم جمعیتی دارد و ۲۷ درصد جمعیت استان در محدوده‌های هدف بازآفرینی ساکن هستند.

رضایی بیان کرد: با عنایت به واقع شدن استان البرز در محدوده سه گسل اشتهارد، ملارد و تهران جز استان‌های پرخطر از لحاظ وقوع زلزله است که نیاز به برنامه‌ریزی و همت استانی در جهت اجرایی شدن برنامه مصوب را دارد.

وی افزود: مهم‌ترین هدف برنامه اجرایی تلاش در جهت بهبود وضعیت معیشت ساکنین محلات بازآفرینی مصوب استان البرز است که در این راستا درصدد است تا متوسط سرانه‌های مربوط به خدمات و زیرساخت‌های شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به متوسط شهری واقع در آن‌ها برساند و بی‌تردید رسیدن به اهداف موردنظر اجرایی، نیازمند به پیش‌زمینه‌های است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی دخیل (دستگاه‌های ستاد ملی- استانی و شهرستانی) در چهارچوب وظایف قانونی مربوط به بازآفرینی شهری است.

پس از آن رضایی گزارش عملکرد ستاد بازآفرینی شهری را به سمع و نظر حضار رساند و هرکدام از اعضا نیز در خصوص حوزه عملکرد خود صحبت کردند و مسائلی را مطرح کردند که راهکارهای مناسب برای رفع آن بیان شد.

در پایان مهندس ارتقایی معاون امور عمرانی استانداری البرز اظهار کرد: با توجه به تصویب برنامه ششم توسعه و مشخص بودن اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه استان به هر دستگاه، عملکردها بررسی می‌شود.