شناسهٔ خبر: 48060 - سرویس بنادر و دریانوردی

عفیفی پور خبر داد:

آماده‌سازی ۸ رمپ شناور برای توسعه گردشگری دریایی هرمزگان/ رونق معیشت ساحل‌نشینان با توسعه زیرساخت‌ها

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آماده‌سازی هشت فروند رمپ شناور برای ارتقاء ظرفیت گردشگری دریایی در بنادر و سواحل این استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در جریان بازدید از بندر قشم ضمن اعلام این خبر گفت: افزایش ظرفیت‌های گردشگری دریایی می‌تواند زمینه‌ساز کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های اشتغال و بهره‌مندی از مزیت‌های مختلف دریا و ساحل برای توسعه اقتصاد دریا پایه در این استان باشد.

وی افزود: قشم به عنوان جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس محسوب می‌شود با برخورداری از سواحل و دریا شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری ساحلی دارد.

عفیفی پور اظهار کرد: همجواری جزیره قشم و بنادر ساحلی هرمزگان با خلیج‌فارس و دریای عمان باعث شده تا زندگی مردم نیز تحت تأثیر قرار گیرد و بسیاری از اهالی این جزایر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق دریا امرارمعاش کنند.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان تاکنون استعدادهای گردشگری دریایی به نحو شایسته و بایسته شکوفا نشده است، افزود: سرمایه‌گذاری در این صنعت که نمی‌توان هیچ نقطه پایانی برای آن متصور بود، به توسعه اقتصادی در مناطق ساحلی، درآمدزایی برای ساحل‌نشینان و ایجاد اشتغال پایدار در کشور منجر خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ۱۰ برابر شدن ظرفیت‌های گردشگری دریایی نسبت به گذشته در این استان گفت: برای ارتقای گردشگری دریایی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در جزایر خلیج‌فارس به‌ویژه قشم استفاده لازم را داشته باشیم.