شناسهٔ خبر: 4807 - سرویس استان‌ها

در آستانه آغاز طرح نوروزی سال ۹۴ برگزار مي‌شود؛

مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا در آب‌های ساحلی قشم

مانور ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا در آبهای ساحلی جزیره قشم در آستانه طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مهدی نوفرستی" با اعلام این خبر افزود: این مانور رأس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه دهم اسفند ماه، در محدوده آب های ساحلی جزیره قشم برگزار می شود.

وی ادامه داد: دو فروند شناور ناجی، یک فروند بالگرد، یک فروند یدک کش، یک فروند شناور مقابله با آلودگی دریا به همراه تیم های همیار ناجی در این مانور شرکت دارند.

نوفرستی هدف از برگزاری این مانور در آبهای ساحلی جزیره قشم را سنجش توان فنی و عملیاتی نیروهای درگیر در عملیات جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی خبر داد.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان با برخورداری از ۱۴ جزیره، افزون بر ۱۰ بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران زمین شناخته می شود که نیمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، میلیون ها مسافر و گردشگر به شهرهای ساحلی این استان مسافرت کرده و در مسیرهای بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس، سفر ایمن دریایی را تجربه می کنند.