شناسهٔ خبر: 48070 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری البرز خبر داد:

رسیدگی به تخلفات ۵۲ شرکت حمل‌ونقلی برون‌شهری استان البرز

غلامرضا موحدی نائینی درجلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ، به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل‌ونقل برون‌شهری ، موضوع ماده ۱۲ استان البرز، از ابتدای امسال تاکنون به تخلفات ۵۲ شرکت حمل‌ونقلی جاده‌ای داخلی کالا و مسافر رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز، غلامرضا موحدی نائینی رئیس اداره حقوقی این اداره کل با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۵۲ شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی کالا و مسافر مستقر در استان البرز رسیدگی شد.

موحدی نائینی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر گفت: صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی معتبر و فاقد تجهیزات ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل‌ونقل محمولات ترافیکی در بخش کالا و صدور صورت‌وضعیت جهت اتوبوس فاقد تجهیزات ایمنی و حمل بار تجاری با اتوبوس از جمله تخلفات عمده بخش حمل‌ونقل مسافر از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر بوده است.

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در خصوص آرای صادره در این جلسات گفت: با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان در مجموع ۴۰ مورد جریمه نقدی، ۶ مورد تذکر کتبی و ۶ مورد برائت برای شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر صادر شده است.

موحدی نائینی افزود: همچنین به پرونده ۱۷۶ راننده متخلف در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر که تخلفات آنان به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز ارجاع شده بود رسیدگی شد، که اهم تخلفات رانندگان شامل حمل محموله بدون بارنامه، اضافه تناژ و حمل کالای غیررسمی می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل‌ارائه به کاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رضایت آن‌ها گفت: این اداره کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری دارد و راه‌های ارتباطی گسترده‌ای را با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی نماید.

گفتنی است که تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در کمیسیون موضوع ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره (۱) ذیل ماده (۳۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با حضور نماینده صنف مربوطه، رئیس اداره حقوقی و مدیرکل، بررسی و تخلفات رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی نیز در کمیسیون ماده ۱۱ با ترکیب اعضای فوق الاشاره بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود.