شناسهٔ خبر: 48078 - سرویس بنادر و دریانوردی

تجلیل از خدمات صابری در بنادر غرب هرمزگان/ کاپیتان عسکری نسب به عنوان سکاندار جدید بندر لنگه معرفی شد

تفاهم نامه طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان محلی و دریانوردان منطقه غرب هرمزگان، مدیران پیشین و جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه تکریم و معارفه شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، آیت الله "سید محمد جواد رکنی" امام جمعه شهرستان بندر لنگه در این مراسم که در سالن الغدیر شهر تاریخی "کنگ" برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بیش از دوساله مدیر پیشین اداره بنادر لنگه، اظهار کرد: آقای صابری که از رزمندگان قدیمی و نامدار دفاع مقدس به شمار می رود، با حضور در بندر لنگه سروسامانی به این مجموعه بندری داد.

مدیری که اداره بندر را به جمع مردم برگرداند

وی افزود:  هم مردم و هم مسئولین اذعان دارند که تا قبل از ایشان، خدمات اداره بندر محصور در دریا بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این مجموعه به میان مردم بازگشت.

امام جمعه شهرستان بندر لنگه بیان کرد: صابری از جمله مدیران با روابط عمومی بالا و ارتباطات گسترده با مسئولان شهرستان و استان بود که از این ارتباطات برای حل مشکلات شهرستان بهره گرفت و در رسیدگی به امور مردم نیز، به هیچ وجه کار امروز را به فردا واگذار نمی کرد. او طی این مدت خدمات خوبی به مردمان بندر لنگه ارایه کرد و با اصرار خودش به مرکز استان بازگشت.

رکنی گفت: خوشبختانه آقای عسکری نسب در کسوت مدیر جدید بندر نیز فردی آشنا به دریا و جامعه ملوانان و دریانوردان است که امیدواریم راه مدیر پیشین را ادامه دهد و خدمات شایسته ای به این قشر زحمتکش ارایه کند.

مبارزه با قاچاق به معنای بگیر و ببند نیست

امام جمعه شهرستان بندر لنگه خطاب به مسئولان این شهرستان خواستار تلاش برای گره گشایی در معیشت و کسب و کار مردم شد و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق به معنای بگیر و ببند و استفاده از تفنگ نیست، بلکه مسئولان باید راه های قانونی را برای مردم هموار نموده و شخصیت و کرامت انسانی دریانوردان را حفظ کنند.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز طی سخنانی به تشریح سیاست ها و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی، رونق معیشت ساحل نشینان خلیج فارس و توسعه بنادر کوچک تر منطقه همچون بندر لنگه به موازات توجه به بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر کانونی پرداخت.

 وی با اشاره به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در حوزه بنادر غرب استان گفت: هر چند مردم و مسئولین بندر لنگه با رفتن آقای صابری مخالف بودند، اما به اصرار شخصی ایشان، محل خدمتشان به مرکز استان منتقل و به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر هرمزگان هم اکنون مشغول به خدمت هستند.

بندر لنگه باید به دوران اوج خود بازگردد

عفیفی‌پور اضافه کرد: علیرغم اینکه تمامی مدیران بندر لنگه طی دوران خدمت خود منشأ خدمات زیادی برای توسعه این بندر و شکوفایی اقتصادی دریایی منطقه بودند، اما ما مسئولان به عنوان متولیان امر همچون مردم همچنان انتظار داریم که این بندر به جایگاه تاریخی و دوران اوج خود بازگردد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح سوابق و کارنامه اجرایی مدیر جدید این بندر پرداخت و خاطرنشان کرد: کاپیتان عسکری نسب کارش را به عنوان یک متخصص دریایی از بنادر استان هرمزگان شروع کرد و پله های ترقی را از سطح کارشناسی تا مدیریت طی نموده است.

وی مسئولیت هایی همچون معاون عملیات بندر شهید باهنر، مدیریت بندر کیش و رییس اداره حفاظت دریایی بنادر هرمزگان به عنوان بخشی از سوابق مدیر جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه برشمرد.

دستاوردهای ۲۸ماهه حضور صابری در اداره بنادر لنگه

"محمود صابری" مدیر پیشین اداره بندر و دریانوردی لنگه ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه و فرماندار شهرستان بندر لنگه و همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در انجام مأموریت های محوله، گزارشی از عملکرد ۲۸ ماهه مدیریت خود در این سمت و دستاوردهای حاصل شده را ارایه کرد.

پیگیری برای تکمیل فاز دوم طرح لایروبی بندر لنگه، کانتینری کردن این بندر، شروع عملیات راهنمایی کشتی برای نخستین بار، کسب رتبه نخست ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور، برگزاری بزرگترین و متنوع ترین جشنواره دریایی منطقه غرب استان، راه اندازی خطوط دریایی به مقصد عمان و قطر، استقرار یک فروند یدک کش آتش خوار، تجهیزات مقابله با آلودگی و... و. از جمله ده ها موردی بود که به عنوان خدمات و دستاوردهای مدیر پیشین اداره بنادر و دریانوردی لنگه مطرح شد.

مروری بر سوابق مدیر جدید بندر لنگه

"قاسم عسکری نسب" مدیر جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز از حسن اعتماد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز قدردانی کرد و افزود: منطقه دریایی غرب استان علاوه بر مدیریت و نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری، پشتیبانی از هشت جزیره و ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی با احتساب سواحل پیرامونی جزایر را بر عهده دارد.

وی ضمن تشریح ظرفیت های بندر لنگه در زمینه های ترانزیت، ترانشیپ، لجستیک کالا و گردشگری دریایی، بخشی از سیاست های کلان سازمان بنادر را تشریح کرد و اولویت های کاری و برنامه های خود برای ایجاد تحول در صنعت حمل و نقل دریایی منطقه غرب استان هرمزگان را به اطلاع حاضران در این مراسم رساند.

لازم به ذکر است، در این مراسم، شیخ "بهجت" امام جمعه اهل تسنن بندر کنگ، حجت الاسلام "فقیهی" امام جمعه موقت شهرستان، سردار "عظمایی" فرمانده منطقه پنج نیروی دریایی سپاه و همچنین فرماندهان سپاه شهرستان، دریابانی، نماینده منطقه آزاد کیش، مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی، اعضای شورای شهر و تعاونی ها نیز حضور داشتند.

گفتنی است، دریانوردان، معتمدین، تجار و مدیران تعاونی های لنجداران بندر کنگ و لنگه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات ۲۸ ماهه "محمود صابری" قدردانی و آمادگی خود را به منظور همکاری با کاپیتان "عسکری نسب" مدیر جدید بندر لنگه اعلام کردند.

همچنین، "عسکری نسب" که هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت محیط زیست است، ۴۴ سال سن دارد و دارای گواهینامه فرمانده اول کشتی و سابقه اجرا و مشارکت در انجام چندین طرح تحقیقاتی وپژوهشی است.

سکاندار جدید بندر لنگه که تا پیش از این به مدت پنج سال عهده دار سمت معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان بوده است، مدیریت بندر کیش، ریاست اداره حفاظت دریایی و چندین سال نیز عهده دار پست کارشناس هیدرگرافی و لایروبی بنادر هرمزگان را در کارنامه اجرایی خود دارد.