شناسهٔ خبر: 48112 - سرویس استان‌ها

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

بررسی آخرین وضعیت احداث بیمارستان ۳۷۲ تخت‌خوابی شهر ایلام

بازدید در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی از بیمارستان ۳۷۲ تخت‌خوابی شهر ایلام عنوان شد: جدیدترین فن‌آوری‌های روز دنیا در ساخت بیمارستان ۳۷۲ تخت خوابی شهر ایلام پیاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در این بازدید که معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و ... حضور داشتند بر تکمیل احداث این بیمارستان تأکید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در خصوص این پروژه گفت: با توجه به اهمیت استان ایلام به عنوان شاه‌راه بین‌المللی زائرین عتبات عالیات و همچنین نیاز استان به یک بیمارستان فوق تخصصی این بیمارستان با زیربنای حدود ۳۲ هزار مترمربع در ده طبقه در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث گردید که هم‌اکنون در مجموع ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیزاده افزود: طراحی و ساخت این بیمارستان با آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا در حال انجام است و تمامی نکات ایمنی در آن لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: داشتن ۹ اتاق عمل، ۴۵ تخت آی سی یو، بخش‌های ویژه نوزادان، چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان، بخش خدمات ویژه با ۴۵ تخت ccu،icu و micu و ۹ اتاق عمل برای پوشش خدمات و ۴۵ تخت اورژانس از ویژگی‌های این بیمارستان است.

علیزاده تکمیل ساختمان و تأسیسات این بیمارستان را در صورت تأمین اعتبار به موقع ابتدای سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: با هماهنگی و همکاری مجموعه راه و شهرسازی استان با سایر دستگاه‌های اجرایی که مشاهده می‌شود این هدف دور از انتظار نیست.

 لازم به ذکر است تاکنون برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن ۸۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار هزینه خواهد شد.

علیزاده و هیئت همراه و مدیران دستگاه‌های مرتبط جلسه‌ای نیز در خصوص این پروژه با مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز برگزار کردند.