شناسهٔ خبر: 48156 - سرویس هوایی

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

جزئيات قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با بوئینگ/ ورود ۱۲ فروند ATR و ۳ ایرباس در سال آینده قطعی است/ ورود نخستین هواپیمای خریداری شده از بوئینگ تا ۲ سال آینده

ایرباس و بوئینگ اعلام جزئيات قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با بوئینگ، اعلام خبر قطعی ورود ۱۲ فروند ATR و ۳ ایرباس در سال آینده از سوی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و انتشار خبر ورود نخستین هواپیمای خریداری شده از بوئینگ تا ۲ سال آینده از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

توسعه زیرساخت‌ها و به روزرسانی دیتاسنترهای شرکت فرودگاه‌ها در سال ۹۵

صمد آقاجانی مدیركل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی با بیان اینكه امسال این اداره كل بر اساس برنامه ریزی پایان سال ۹۵  به دنبال تهیه بودجه و دریافت مجوز برای به روز رسانی زیرساخت های مخابراتی و فناوری اطلاعات هوانوردی بوده است، گفت: امسال توانستیم زیرساختها را توسعه دهیم و دیتاسنترها را به روز رسانی كنیم، به طوری كه تا سال آینده نیازی به هزینه كردن در این حوزه نخواهیم داشت.

آقاجانی ادامه داد: آخرین پروژه‌های اداره كل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در مرحله اجرا یا مناقصه قرار دارند.

مدیركل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی با بیان اینكه "امسال اساسی‌ترین نرم افزارهای قدیمی با استفاده از توان و تخصص کارشناسان داخلی بازنویسی شدند زیرا احتمال از بین رفتن آنها وجود داشت" توضیح داد: از جمله این نرم افزارها می توان به سامانه محاسبه عوارض عبوری اشاره كرد كه كار اصلی بازنویسی آن، سال ۹۵ انجام شد ولی امسال آن را مستقر كردیم و عملیاتی شده است.

بوئینگ موظف به اخذ مجوز از خرانه‌داری آمریکا است

محمد گرجی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد این شرکت با بوئینگ برای خرید ۳۰ هواپیمای ۷۳۷ مکس یاد آورشد: این قرارداد ۸ ماه پیش در تهران به امضا رسید و بوئینگ موظف شد در طول ۹ ماه فرآیند اخذ مجوز خزانه‌داری امریکا را انجام دهد و بیش از یک ماه به موعد مقرر مانده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بوئینگ در حال پیگیری اخذ این مجوز از خزانه‌داری امریکا است تا این قرارداد هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

برقراری پروازهای ايران و صربستان

رضا جعفرزاده اظهارداشت: متعاقب انعقاد موافقت‌نامه حمل و نقل هوايي بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري صربستان، امضا يادداشت تفاهم همكاريهاي هوانوردي في مابين دو كشور در تيرماه ۱۳۹۶، روز گذشته تودوروويچ سفير آن كشور با علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در راستاي توسعه روابط حمل و نقل هوايي بين دو كشور ديدار و گفت و گو كردند.

خروج آمریکا از برجام تأثیری بر مجوزهای اوفک ندارد

اصغر فخریه کاشان درباره اعلام مواضع دولت آمریکا در چند روز آینده درباره برجام و احتمال خروج این کشور از برجام و تاثیر این تصمیم بر سرنوشت قرارداد ایران‌ایر و بویینگ گفت: هر تصمیمی که دولت آمریکا برای برجام و در نهایت قرارداد فروش هواپیما به ایران بگیرد عطف به ماسبق نمی‌شود و نمی‌تواند مجوزهایی که صادر شده است را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: اگر آمریکا همین امروز هم بخواهد از برجام خارج شود، این موضوع تاثیری در مجوزهایی که اوفک برای فروش هواپیماها صادر کرده است، نخواهد گذاشت. تصمیمات جدید نمی تواند بر گذشته حاکم باشد.

بوئینگ فاینانس ۳۰ فروند هواپيمای ۷۳۷ مکس را بر عهده گرفت

بازدید مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ امروز انجام شد و در آن خبرنگاران از آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان و هواپیما‌های در حال اورهال بازدید کردند. 

در حاشیه این بازدید، ولی آذروش، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و به تأکید مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال مولد است. 

وی به مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان در گذشته اشاره کرد و گفت: این شرکت هواپیمایی زمانی به دلیل مشکلات زیاد مشمول ماده ۱۴۱ شده بود یعنی زیان انباشت داشت، اما امروز مفتخریم که بدون هیچ گونه اخراج نیروی انسانی ساختار نیروی انسانی در آسمان اصلاح شد و زیان انباشته‌های این شرکت در حد زیادی کاهش یافت.