شناسهٔ خبر: 48175 - سرویس بنادر و دریانوردی

سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی:

عملیات اطفای حریق متوقف نشده/ آتش‌خوار ژاپنی نزدیک محل سانحه است/ هنوز هویت پیکر یافت شده، مشخص نیست

کشتی نفتی سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی گفت: از ساعت۶/٣٠صبح به وقت ایران عملیات با ۴ کشتی آتش‌خوار در حال انجام است و چند کشتی دیگر برای کمک در راه هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد با بیان اینکه هنوز آتش‌خوار ژاپنی به محل سانحه تصادم کشتی نفتکش سانچی نرسیده است، گفت: کشتی ژاپنی نزدیک محدوده سانحه است اما هنوز به محل سانحه نرسیده است تا عملیات اطفا را شروع کند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه طبق کنوانسیون‌های بین المللی چینی‌ها حق توقف عملیات اطفا حریق را دارند، گفت: چینی‌ها از اولین ساعات سانحه در محل حضور داشته‌اند و عملیات را متوقف نکرده‌اند، اما به دلیل شرایط جوی، انفجارهای ناگهانی و انتشار گازهای سمی برخی مواقع عقب نشینی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رییس سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: چینی‌ها به دلیل انفجار مجبور به عقب نشینی شدند اما عملیات متوقف نشده است.

راستاد در پاسخ به این سوال که در حال حاضر عملیات اطفا با چند کشتی آتش‌خوار در حال انجام است، اظهار داشت: از ساعت۶/٣٠ صبح به وقت ایران عملیات با ۴ کشتی آتش‌خوار در حال انجام است و چند کشتی دیگر برای کمک در راه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تشخیص هویت پیکر یکی از کارکنان کشتی سانچی گفت: در حال تبادل اطلاعات برای تشخیص هویت هستند اما هنوز هویت این پیکر یافت شده مشخص نشده است.