شناسهٔ خبر: 48178 - سرویس جاده‌ای

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده؛

۶۶ مورد رفع آثار تجاوز به حریم راه در استان البرز

مهرداد جهانی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶۶ مورد آثار تجاوز به حریم قانونی راه‌های مواصلاتی استان البرز با هماهنگی و دستور دادستان‌های محترم سطح استان البرز رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، مهرداد جهانی مدیر این اداره کل با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۳۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حوزه گچسر شامل دیزین و جاده چالوس، ۹ مورد در حوزه ساوجبلاغ، ۸ مورد در حوزه طالقان و ۳ مورد در حوزه کرج اتفاق افتاده است که با هماهنگی دادستان‌های محترم مرکز استان البرز و شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ضمن قلع و قمع، نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام قاطع بعمل آمدو ۱۵ عدد تابلو‌های غیر مجاز نیز از سطح محور‌های مواصلاتی استان البرز جمع آوری گردید.

جهانی با اشاره به اینکه ایجاد هر گونه مستحدثه و ساخت و ساز در حریم راه‌ها بدون اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ممنوع می‌باشد، افزود: نصب تابلو در حاشیه جاده‌ها دارای ضابطه و قوانین خاصی است که بر حسب آن مکانیابی نصب تابلو به گونه‌ای انجام می‌شود که از لحاظ فنی و ایمنی خطری برای کاربران جاده‌ای نداشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز تاکید کرد: نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی و همچنین ساخت و ساز و ... در حاشیه و حریم راه‌ها و محور‌های ارتباطی استان البرز در راستای مواد ۶ و ۷ و ۱۷ قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن، صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز به نمایندگی از وزارت متبوع و با رعایت مقررات مربوطه امکان پذیر است.

در پایان جهانی حفظ سلامت و ایمنی رانندگان و کلیه کاربران جاده‌ای را بسیار حائز اهمیت دانست و به صاحبان واحد‌ها و مراکز تولیدی، خدماتی- رفاهی بین راهی از قبیل رستوران‌ها و ... واقع در حاشیه راه‌ها توصیه کرد که با احترام به حقوق هموطنان و به منظور کمک به ارتقای ایمنی جاده ها، برای هرگونه ساخت و ساز در حریم راه و یا نصب تابلو‌ها یا علائم با رعایت اصول ایمنی جهت اخذ مجوز مطابق با ضوابط مربوطه به این اداره کل مراجعه نمایند.