شناسهٔ خبر: 48180 - سرویس جاده‌ای

رستمی تاکید کرد؛

سامانه شهراه؛ ابتکاری در احقاق حقوق شهروندان

علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: سامانه شهراه، ابتکاری در راستای احقاق حقوق شهروندی و ارتقاء سلامت اداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در دومین نشست منطقه‌ای شورای هماهنگی ادارات راه و شهرسازی استان‌های شرق کشور (خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایرانشهر)، که با حضور مدیران کل، مدیران توسعه منابع و رابطین ارزیابی عملکرد استان‌های مذکور و ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی و با محوریت رعایت حقوق شهروندی، سلامت اداری و بازرسی برگزار شد، گفت: منشور حقوق شهروندی در سال ۹۵ توسط رییس جمهور ابلاغ شده و تکالیفی را برای دستگاه‌ها درنظر گرفته است که درهمین راستا سامانه مدیریت خدمات شهروندی شهراه با دستور مقام عالی وزارت طراحی و در حال فعالیت می‌باشد.

بخش رستمی افزود: سلامت اداری، مدیریت عملکرد، حقوق شهروندی، پاسخگویی به شکایات و بازرسی از جمله وظایف دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ۱۱ بخش با ۵۶۹ خدمت به جامعه در حال فعالیت می‌باشد که هر ساله عملکرد ادارات کل در قالب جشنواره شهیدرجایی در سطح ملی و استانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی توجه به سلامت اداری را مهم برشمرد و گفت: برای صیانت از حقوق بیت المال سازمان ملی زمین و مسکن از بهترین وکلا جهت رسیدگی به پرونده‌ها استفاده می‌نماید.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه گفت: رمز موفقیت ادارات و سازمان‌های خدمات رسان این است که مورد پایش و نظارت مردم قرار گیرند و در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، شفاف سازی اطلاعات داشته باشند.

وی بر لزوم توجه جدی به معنی واقعی حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم این موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم تا این روند رو به رشد با همت همه ما مسوولین با شتاب بیشتری دنبال شود.

در ادامه این جلسه داریوش علیزاده معاون دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: در ۵ حوزه ارزیابی عملکرد در سطح ادارات کل، پاسخگویی به شکایات مردم، بازرسی، حقوق شهروندی و سلامت اداری ماموریت داریم.

وی افزود: در راستای ماده ۹۱ و ۹۲ قانون خدمات کشوری که در رابطه با ارتقای سلامت اداری مصوب است، دو برنامه سلامت اداری و نظارت ارزیابی و عملکرد جزء نقشه راه اصلاح نظام اداری در جهت صیانت از حقوق مردم است.

گفتنی است در پایان، کارگاه آموزشی نحوه استفاده از امکانات سامانه شهراه با حضور کارشناسان مرتبط با این سامانه برگزار گردید.