شناسهٔ خبر: 48222 - سرویس استان‌ها

از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری صورت گرفت:

ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهرهای آوج و سگزآباد در استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهرهای آوج و سگزآباد از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح جامع تفصیلی شهر آوج که توسط مهندسین مشاور فجر توسعه تهیه شده بود، طی جلسه‌ای در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی بررسی، تصویب و مورد تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین این طرح در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت که طی نامه‌ای از طرف این شورا به استان اعلام و پس از تکثیر و ارسال مدارک به استان ابلاغ شد.

اسماعیلی با بیان این مطلب که طرح مذکور از تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده ۷ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران لازم‌الاجراست، بیان کرد: کلیه اقدامات شهرداری در خصوص توسعه و برنامه‌های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: ایجاد تغییر در اسناد و برنامه‌های طرح جامع اعم از مغایرت‌های اساسی و غیراساسیمنوط به رعایت ضوابط آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورای عالی خواهد بود.

در ادامه حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح‌های کالبدی بیان کرد: قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر آوج با اعتبارات ملی در سال ۹۰ منعقد شد و پس از آن بازدیدهای مختلف از سطح شهر و تعاملات لازم با شهرداری و شورای اسلامی شهر آوج در تهیه هر مرحله از طرح صورت گرفت.

 وی افزود: نظرات بخش‌های مختلف مرتبط اخذ و در طرح پیشنهادی لحاظ و منعکس شده است و در نهایت طرح پیشنهادی با جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر آوج تا سال افق ۱۴۰۵ برابر ۷۵۴۹ نفر با محدوده‌ای برابر ۱۵۸ هکتار با و حریم ۷۹۰ هکتار (به استناد مصوبه شورای عالی ۳ تا ۵ برابر محدوده شهر) و همچنین برای شهر سگزآباد با جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر سگزآباد تا سال افق ۱۴۰۹ برابر ۷۸۷۹ نفر با محدوده‌ای برابر ۵/ ۲۰۸ هکتار با و حریم ۱۱۴۷ هکتار (به استناد مصوبه شورای عالی ۳ تا ۵ برابر محدوده شهر) تهیه، تصویب و ابلاغ شد.

نجفی در ادامه یادآور شد: در طرح پیشنهادی با توجه به موقعیت شهرهای آوج و سگزآباد سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق و همچنین افراد ساکن در فصول مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می‌شود و همچنین با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تأمین کاربری‌های خدماتی تهیه گردد.