شناسهٔ خبر: 48228 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان اردبیل اعلام کرد:

جابجایی بیش از ۱میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ۸ ماهه امسال/ ثبت ۷۲ میلیون تردد سالانه در جاده‌های استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی اردبیل جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است، این در حالیست که به گفته وی ۷۲ میلیون تردد سالانه در جاده‌های استان اردبیل به ثبت می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با بیان اینکه این میزان مسافر با بیش از ۵۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۱۳۲ هزار دستگاه سواری جابجا شده‌اند، افزود: در هشت ماهه نخست امسال دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار از محورهای مواصلاتی استان توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳.۵ درصدی در این حوزه بودیم.

وی با اشاره به ارائه کارت هوشمند برای ۱۱ هزار راننده در سطح استان تصریح کرد: حمل‌ونقل بار در سطح استان توسط ۶ هزار و ۹۸۲ دستگاه انجام می‌شود که سه هزار و ۵۰۰ دستگاه در مرکز استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری مسافران را در سطح استان خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال ۶۰۶ هزار و ۳۵۱ مسافر از این پایانه بین‌المللی تردد کرده‌اند که در این زمینه هفت شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی در استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پارکینگ وسایل نقلیه در اردبیل تصریح کرد: این پارکینگ در مساحت ۶ هکتار برای توقف خودروهای سنگین به تعداد دو هزار دستگاه خودرو راه‌اندازی شده که صاحبان خودروهای سنگین می‌توانند به جای پارک در خیابان‌ها و معابر در سطح شهر خودروهای خود را در این مکان پارک کنند.

علی رحمتی همچنین در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه ۱۲ درصد از تردد سالانه در جاده‌های استان اردبیل با وسیله نقلیه سنگین و مابقی نیز با خودروهای سبک و نیمه سنگین در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل انجام می‌شود، افزود: به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در کشور ۲۲ کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد که این میانگین در استان اردبیل ۹ درصد و از نوع بزرگراه است.

وی حفظ و نگهداری راه‌ها را وظیفه اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل عنوان کرد و گفت: نصب حفاظ در تأسیسات آبی به ویژه کانال‌های استان وظیفه شرکت آب منطقه‌ای است ولی ما در حد بضاعت و توان خود سعی کردیم تا در برخی از محورهایی که منتهی به کانال بوده حفاظ نصب کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل کشته شدن ۲۱ نفر را بر اثر سقوط به کانال هنگام رانندگی اسباب تأسف دانست و افزود: ما از مهرماه سال گذشته با تحویل گرفتن حوزه حفظ و نگهداری راه‌ها سعی کردیم تا در حد وسع و توانمان در انجام وظایف کوشا باشیم که به دنبال شناسایی ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان نسبت به اصلاح و ترمیم آن‌ها به ویژه نصب حفاظ در پیرامون کانال‌ها اقدامات جدی انجام شد.

رحمتی از ایمن‌سازی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی نظیر گنج پدر خبر داد و گفت: با اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی و همچنین ایمن‌سازی در این مجتمع‌ها سعی شده است تا بهره‌برداری از این امکانات ایجاد شده انجام شود.

وی به راه‌اندازی اولین پارکینگ خودروهای سنگین در روزهای گذشته برای انتقال ماشین‌آلات سنگین از کوچه‌ها و معابر شهر اشاره کرد و گفت: ما از احداث پارکینگ‌های جدید با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این باب حمایت و استقبال می‌کنیم.