شناسهٔ خبر: 48282 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

اجرای آسفالت در ۱۴ کیلومتر از قطعه اول محور قزوین الموت تنکابن/ انجام مطالعات تکمیلی برای مهار قسمت‌های رانشی در کیلومتر ۳۸ تا ۴۲

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید از پروژه قزوین – الموت – تنکابن با اشاره به قطعهٔ رانشی مسیر از کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ گفت: تمهیدات لازم برای مهار محور در حال انجام بوده و مطالعات تکمیلی برای برخی از قسمت‌ها که دارای رانش بیشتری هستند نیز در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در بازدیدی که به همراه معاونین خود از پروژه قزوین-الموت-تنکابن داشت، گفت: پروژه قزوین- الموت – تنکابن دارای ۶ قطعه است که اولویت اجرایی در آن تکمیل قطعات ۱ و ۲ و ۳ حدفاصل کیلومتر صفرتا ۶۲ (قزوین تا شهرک) است.

وی افزود: حدود ۱۴ کیلومتر از قطعهٔ اول مسیر آسفالت شده و در ۴ کیلومتر بعدی نیز عملیات زیرسازی در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ شاهد رانش در محور هستیم، گفت: تمهیدات لازم برای بیشتر قسمت‌ها پیش‌بینی شده و در حال انجام است و برای طول ۳۸ تا ۴۲ که بیشترین رانش را دارد مطالعات تکمیلی در دست بررسی است.

حق لطفی ادامه داد: پروژه جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن، از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است که با هدف اتصال مرکز به شمال کشور و همچنین کاهش ترافیک مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی کشور پیش‌بینی و در حال اجرا است.

حق لطفی در بیان مشخصات محور-الموت-تنکابن عنوان کرد: این محور به طول ۱۴۸ کیلومتر از کیلومتر ۱۰ آزادراه قزوین –کرج آغاز و پس از عبور از منطقه الموت و رشته‌کوه‌های البرز به کمربندی تنکابن متصل می‌شود.

حق لطفی در خصوص مزایای احداث این پروژه گفت: ارتباط سریع و مطمئن استان قزوین و استان‌های مرکزی با شمال کشور، کاهش ترافیک محورهای منتهی به شمال به‌خصوص محورهای کرج –چالوس و قزوین–رشت از جمله مزایای احداث این پروژه است.

وی گفت: توسعه و رونق گردشگری در منطقه الموت و شهرستان‌های شمالی واقع در مسیر به لحاظ شرایط طبیعی و تاریخی از دیگر مزایای اجرای این پروژه در استان قزوین است.

وی در ادامه عنوان کرد: با احداث این پروژه مسافت فعلی قزوین –رشت–تنکابن نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌شود.

وی افزود: این پروژه با عرض ۱۱ متر، با ۳۰۶ دستگاه آبرو، ۱۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۳۲۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۱۴۹۵۰ متر است.