شناسهٔ خبر: 48332 - سرویس مسکن و شهرسازی

طالبی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

آغاز برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شیروان و بجنورد از سال ۹۷/ دارایی محوری، شیوه اصلی طرح‌های بازآفرینی در پهنه شمال شرقی

بافت فرسوده استان اردبیل مدیر بازآفرینی پهنه شمال شرقی کشور بنیان اصلی برنامه اقدام مشترک بازآفرینی در این نقاط را دارایی محوری اعلام کرد و افزود: این بدان معناست که دستگاه‌های مختلف عضو ستاد، سمن‌ها و نهادهای مشابه و همچنین مردم و کنشگران این حوزه دارایی‌ها و امکانات خود را متمرکز کرده و در راستای اجرای برنامه‌ها اقدام خواهند کرد.

محمدعلی طالبی مدیر بازآفرینی پهنه شمال شرقی کشور شامل استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه خراسان شمالی  دارای ۲ برنامه اقدام مشترک در ۲ شهر بجنورد و شیروان برای افق ۱۴۰۰ هستیم که بین ۲۵ دستگاه اجرایی و همین تعداد دستگاه پشتیبان و همکار عملیاتی خواهد شد.

طالبی در ادامه با تأکید براینکه برنامه اقدام مشترک مذکور هم‌اکنون در ستادهای بازآفرینی شهرستان‌های شیروان و بجنورد به تصویب رسیده است گفت: براساس تصمیمات اخذ شده این برنامه از ابتدای سال ۹۷ در منطقه اجرایی خواهد شد.

وی همچنین بنیان اصلی این برنامه را دارایی محور اعلام کرد و افزود: این بدان معناست که دستگاه‌های مختلف عضو ستاد، سمن‌ها و نهادهای مشابه و همچنین مردم و کنشگران این حوزه دارایی‌ها و امکانات خود را متمرکز کرده و در راستای اجرای برنامه‌ها اقدام خواهند کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برنامه مذکور در جنبه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمران شهری، کالبدی و اشتغال در محلات هدف ۲ شهر شیروان و بجنورد به اجرا در خواهد آمد.

مدیر بازآفرینی پهنه شمال شرقی کشورتعداد محلات هدف در شهر شیروان را ۴ محله و در بجنورد ۱۸ محله اعلام کرد و افزود:  بر اساس مطالعات مشاور طرح، این پروژه در ۲ فاز ۴ ساله تا سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ ادامه داشته و باید در نهایت سطح خدمات و توانمندی‌های محلات را به سطح میانگین شهرهای مذکور برساند.

به گفته طالبی طرح مذکور با پروژه‌های اولویت‌دار در حوزه‌های کالبدی نظیر بهسازی ابنیه تاریخی و ساماندهی مسیل‌ها و همچنین پروژه‌های پیشگام در محور توسعه که عمدتا توسط شهرداری‌ها انجام خواهد گرفت آغاز خواهد شد./