شناسهٔ خبر: 48334 - سرویس ریلی

مدیر كل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن خبر داد:

حذف الزام به همراه داشتن نسخه چاپی بلیت در قطارهای شركت سفیر ریل آسیا

کاظمی منش مدیر كل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن از حذف الزام همراه داشتن نسخه چاپی بلیت توسط مسافرین قطار و ارائه كارت سفر به آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی كاظمی منش با اعلام این خبر گفت : پیش ازشروع این طرح، مسافران قطار ملزم بودند تا زمان سوار شدن قطار نسخه چاپی بلیت را ارائه كنند كه در صورت مفقود شدن بلیت مشكلاتی مانند چاپ اینترنتی بلیت یا ارائه المثنی برای مسافران ایجاد می شد.

وی با بیان اینكه به منظورحل این مشكلات، شركت راه آهن با همكاری شركت سفیر ریل آسیا به عنوان متولی امور بازرگانی ۸ شركت حمل و نقل ریلی، طرحی در این زمینه تدوین كرده و به شكل آزمایشی در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد به اجرا درآوردند، افزود : در این طرح ،زمان كنترل بلیت ، برای هر مسافری كه بلیت این ۸ شركت را خریداری كرده اما زمان سوار شدن به قطار بلیت را همراه نداشته باشد، با ارائه كارت ملی به صورت رایگان كارت سوار شدن به قطار صادر می شود.

مدیر كل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن با اشاره به اینكه بلیت قطار تا پایان سفر می بایست همراه مسافر باشد و در هنگام سفر به رئیس قطار و ماموران موظف ارائه شود، خاطر نشان كرد: پیشتر چنانچه در هنگام سفر، مسافر دچار خسارتی می شد با ارائه بلیت آن خسارت جبران می شد كه با انجام اصلاحات به عمل آمده در این طرح افراد خسارت دیده می توانند با ارائه كارت قطار به یكی از دفاتر فروش مراجعه و خسارت خود را دریافت كنند.

گفتنی است ،برابر هماهنگی بعمل آمده تا پایان سال این طرح در كلیه قطارهای مسافری در ایستگاه های راه آهن تهران اجرایی خواهد شد .