شناسهٔ خبر: 48391 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تشریح کرد:

تشریح اولویت‌های راهسازی در کردستان

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله راهساز اولویت‌های هدف‌گذاری شده راهسازی در استان کردستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی اعلام کرد: در استان کردستان ۱۸۵۴ کیلومتر راه بین‌شهری و بالغ بر ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه راه روستایی وجود دارد، نگاه اول ما این است که چه میزان از این راه‌های بین‌شهری را به بزرگراه و آزادراه ارتقاء دهیم.

ملکی ادامه داد: کریدور شمال به جنوب که حدوداً ۵ استان را شامل می‌شود یکی از اولویت‌ها است که می‌تواند توجیه سرمایه‌گذاری را بالا ببرد.

وی افزود: همچنین کریدور شرق به غرب یعنی ادامه محور تهران – همدان از دیگر اولویت‌های تعریف شده است.

ملکی گفت: در کشور به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه ۲۱ کیلومتر بزرگراه وجود دارد در حالی که این شاخص در استان کردستان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱ کیلومتر است و ما درصدد هستیم که این شاخص را ارتقاء دهیم و شمال به جنوب استان را به عنوان اولویت اول و محور ارتباطی شرق به غرب استان نیز در اولویت بعدی قرار دهیم.

وی بیان کرد: در کنار این‌ها زنجان به سمت بیجار، بیجار به سمت دیواندره، دیواندره به طرف سقز و بانه، ادامه مسیر سنندج به سمت همدان و گردنه صلوات آباد و همچنین سنندج به سمت مریوان از جمله اولویت‌های مورد نظر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: محور شمال به جنوب از سال گذشته تاکنون با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور حدود ۲۷ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و ۷۵ کیلومتر را با برآورد ۲۵۵ میلیارد تومان که شامل سقز به بوکان و سقز به زرینه وهم چنین سنندج به کامیاران در ۳ قطعه به طور تقریبی ۳۰ کیلومتر به مناقصه گذاشته شد.