شناسهٔ خبر: 48433 - سرویس استان‌ها

در فارس آغاز شد:

آغاز طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر جهرم

بازدید رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی فارس گفت: اولویت اول، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده جهرم سکونتگاه‌های غیررسمی است که حتی از خدمات متوسط سطح شهر هم برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، در جلسه‌ای که در ستاد بازآفرینی شهر جهرم برگزار شد مقرر شد که شهرداری محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر را مشخص کند و به تصویب ستاد بازآفرینی برسد که این کار انجام شده و محدوده‌ها مصوب شدند.

ابراهیم بهاروند رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی فارس در این خصوص گفت: با پیگیری‌های شهرداری، فرمانداری و نماینده محترم مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی چند پروژه مشخص و تعریف شد.

بهاروند افزود: اولین پروژه بازار تاریخی جهرم است که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی فارس مرمت خواهد شد و هم‌اکنون نیز پیمانکار این طرح مشخص گردیده و این بازار در حال بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: با توجه به تقاضاها و مسائل فرهنگی و مذهبی شهر جهرم مسجد بهارستان این شهر که در مجاورت آن یک مجموعه فرهنگی – مذهبی و پایگاه مقاومت بسیج نیز وجود دارد بعنوان یک طرح فرهنگی – مذهبی طراحی شد و در جلسه‌ای که در سفر اخیر دکتر رضایی نماینده محترم مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و دو تن از مدیران عمران و بهسازی کشور به عمل آمد مقرر گردید در اسرع وقت این طرح به مرحله اجرا درآید.

وی بیان کرد: در یکی از سکونتگاه‌های غیررسمی معروف به چهارطاقی در ورودی شهر جهرم یک پروژه سالن دوقلو ورزشی در نظر گرفته شده که اعتبار آن بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است و فرآیند مناقصه آن در حال آماده‌سازی است.

بهاروند در ادامه گفت: طی توافقنامه‌ای که با شهرداری جهرم تنظیم گردیده مقرر شد سازمان عمران و بهسازی کشور قیر رایگان جهت آسفالت محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی جهرم در اختیار این شهرداری قرار دهد که ۶۵۰ تن قیر در مرحله اول جهت این امر در اختیار شهرداری جهرم قرار خواهد گرفت و در مراحل بعدی نیز در بحث قیر به شهر جهرم کمک خواهد شد.

وی در پایان افزود: مجموع اعتبارات این چهار طرح بجز هزینه قیر رایگان بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال است.