شناسهٔ خبر: 48436 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

پیگیری برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی/ پیگیری برای اخذ مجوز اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی برای دو پروژه بزرگ راهسازی

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های لازم برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی و نیز پیگیری برای اخذ مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی با بیان اینکه از روز اول فعالیتم در این استان قول دادم پیگیر افزایش اعتبارات ملی پروژه‌های راه و شهرسازی باشم، گفت: پیگیری‌های لازم برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان از محل اعتبارات ملی انجام شده و هم‌اکنون در سازمان برنامه و بودجه منتظر تعیین تکلیف و اخذ مجوز ماده ۲۳ است.

علیمردانی اظهار کرد: ۳۰۰ پروژه شامل راهسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، احداث راه روستایی، احداث ساختمان‌های اداری، احداث بیمارستان، بهسازی بافت فرسوده محلات، آسفالت معابر، پروژه‌های شهرسازی و مطالعات شهری، احداث پل‌ها و ساختمان‌های فنی در این استان فعال است.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن پروژه راهسازی «یاسوج-سی‌سخت» عنوان کرد: در زمینه مسائل مرتبط به این پروژه طی نشستی با مدیرکل منابع طبیعی مشکلات مرتفع شده و هم‌اکنون مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری در کشور ولی اکثر پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی استان فعال بوده و با قوت ادامه کار می‌دهیم.

وی از تدوین نقشه جامع و سیاست‌گذاری ۱۰ ساله راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این مهم با هماهنگی مرکز در استان اجرایی شده است.