شناسهٔ خبر: 48491 - سرویس هوایی

از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شد:

صدور مجوز خرید اراضی نظامی جهت اجرای پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های مهرآباد و اصفهان

فرودگاه مهرآباد بر اساس مصوبه آخرین جلسه کمیسیون تلفیق، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌تواند برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های مهرآباد و اصفهان، زمین‌های متعلق به ارگان‌های نظامی را خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شامگاه گذشته در آخرین جلسه كمیسیون تلفیق ماده الحاقی تصویب شد كه بر اساس آن خرید املاك موردنیاز شركت در فرودگاه مهرآباد و اصفهان از املاك نیروهای نظامی پذیرفته شده تلقی شد. ضمن اینكه شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این پروژه ها از پرداخت سود سهام و نقل و انتقالات معاف شده است.

اخیرا رحمت اله مه آبادی، مدیرعامل و رئیس هیئت امنای شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در نشست خبری در فرودگاه اصفهان پیرامون طرح توسعه این فرودگاه اظهار كرد كه در فرودگاه اصفهان با مشکل شدید عرصه حتی برای عملیات جاری فرودگاه مواجه ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور همچنین تاکید کرد كه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه اصفهان اختصاص یافته است اما در اصفهان با محدودیت عرصه مواجه هستیم.

همچنین دی ماه ۹۴ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه مسئولان صنعت هوانوردی با وزیر راه و شهرسازی عنوان كرد كه تنها ۱۱ درصد فرودگاه مهرآباد در اختیار شرکت فرودگاه های کشور قرار دارد.

وی همچنین در جلسه معارفه مدیركل جدید فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر داد كه در راستای توسعه این فرودگاه قرار است در آینده یک ترمینال ۸۰ هزار متر مربعی در فرودگاه مهرآباد احداث شود در همین راستا سیستم چند ترمینالی در این فرودگاه جمع خواهد شد./