شناسهٔ خبر: 48534 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان زنجان عنوان کرد:

لزوم استفاده از زنجیر‌چرخ جهت تردد در جاده‌های کوهستانی استان زنجان

زنجیر چرخ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد در جاده‌های کوهستانی زنجان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف در محورهای زنجان- طارم و تهم – چورزق و محدوده کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ آزادراه زنجان – قزوین مشاهده می‌شود، افزود: در سایر محورهای استان تردد به صورت عادی و روان در جریان است.

وی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز جهت تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و قبل از سفر با تلفن‌های ۱۸۱۶ و ۱۴۱ از وضعیت جاده‌های استان اطلاع حاصل نمایند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تأکید کرد: عوامل راهداری با تمام توان  از شب گذشته نسبت به نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان اقدام کرده‌اند و با وجود بارش برف سنگین تردد در محورهای استان جریان دارد و انتظار می‌رود رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم قطعاً علاوه بر زنجیرچرخ از سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن شده و ضمن رعایت همه نکات ایمنی از هرگونه شتاب در مسیر خودداری کنند.

وی از رانندگان و مسافران خواست: قبل از آغاز سفر علاوه بر کسب اطلاع از آخرین حالت راه‌های این استان همه نکات ایمنی متناسب با شرایط جوی موجود را مدنظر قرار داده و از سالم بودن برف‌پاک‌کن، مناسب بودن آج لاستیک‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ، وجود ضد یخ در منبع رادیاتور و آب در منبع شیشه شوی و... مطمئن شوید و از سرعت و سبقت غیرمجاز و در طول سفر هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز اجتناب کنند.