شناسهٔ خبر: 48551 - سرویس استان‌ها

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور:

جاده شیراز- لار- بندرعباس یکی از پرترددترین محورهای استان فارس است

بازدید مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور ضمن بازدید از محور لار -جهرم و لار -بندرعباس از نزدیک در جریان عملیان اجرایی این دو پروژه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، علی‌اکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور ضمن بازدید از محور لار جهرم و لار بندرعباس از نزدیک در جریان عملیان اجرایی این دو پروژه قرار گرفت.

محور لار -جهرم به طول ۱۵۵ کیلومتر که ۱۰۵ کیلومتر در حوزه این اداره کل قرار دارد و به دلیل اینکه این محور کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای دسترسی به بنادر جنوبی و جزایر کیش و قشم است تردد بسیار بالایی از خودروها را به همراه دارد به طوری که بیش از ۴۳ درصد از تردد در این محور را خودروهای سنگین به خود اختصاص داده‌اند و این آمار باعث شده این محور را در لیست پرترددترین و مهمترین محورهای جنوبی کشور شمرده شود.

در این محور بیش از ۲۶ کیلومتر دو بانده شده و حدود ۳۰ کیلومتر نیز در حال دو بانده شدن است و یک تونل ۷۷۰ متری وحدت به همراه تقاطع غیر همسطح ولایت بنارویه در حال احداث است و ۴۹ کیلومتر باقیمانده از این محور نیز باید بر اساس اولویت دوبانده شود.

محور لار -بندرعباس به طول ۲۳۵ کیلومتر که ۸۵ کیلومتر در حوزه این اداره کل قرار دارد و از مهمترین محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل به حساب می‌آید که حدود ۲۰ کیلومتر از این مسیر در حال دوبانده شدن است.

علی‌اکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور ضمن مثبت ارزیابی کردن این بازدید از دو محور مهم جنوب کشور عنوان کرد: با توجه به اهمیت این دو محور و تردد بسیار بالای آن باید هر چه سریع‌تر اقداماتی در خصوص دو بانده شدن آن‌ها صورت گیرد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب ضمن بازدید از گردنه نارنجی باند دوم لار جهرم حدفاصل دهکویه تا بریز از اتمام ده کیلومتر از باند توم این محور تا پایان سال خبر داد.