شناسهٔ خبر: 48580 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس خبر داد:

آغاز فعالیت باند ۲۹ چپ فرودگاه شیراز پس از ۲ سال

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با اشاره به اتمام عملیات خط‎کشی باند ۲۹ چپ فرودگاه شیراز از عملیاتی شدن دوباره این باند پس از دو سال تعطیلی تا ۱۰ روز دیگر خبر داد.

رضا بدیعی فرد در گفتگو با روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این باره توضیح داد: به منظور بهسازی و افزایش سطوح پروازی فرودگاه شیراز، توسعه پاركینگ فرودگاه به اتمام رسیده است كه در حال خط كشی آن هستیم، همچنین روكش باند ۲۹ چپ فرودگاه حدود چهار ماه پیش به پایان رسیده كه شامل  تراش سطح قدیمی و انجام دو لایه روكش و رفع نواقص استریپ بوده است. چراغ های باند نیز نصب شده و خط کش آن به اتمام رسیده است و اکنون در انتظار كسب  تأیید نهایی اداره كل كنترل ترافیك هوایی و معاونت عملیات هوانوردی شركت فرودگاهها ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی كشوری است که به امید خدا تا  ۱۰ روز دیگر به بهرهبرداری خواهد رسید.

مدیركل فرودگاههای استان فارس با بیان اینكه باند ۲۹ راست، به عنوان باند اصلی فرودگاه شیراز است كه روی آن سامانه ILS  نصب شده است و گواهی لایسنس دارد، افزود: بهسازی این باند به همراه  توسعه پاركینگ فرودگاه شیراز ۳۵ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

وی با بیان اینكه اكنون پنج شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه شیراز پرواز دارند، گفت: فرودگاه شیراز دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری است و افزایش ایمنی فرودگاه در حضور پررنگتر شرکت هواپیمایی خارجی مؤثر است.

بدیعیفرد همچنین در مورد پروژه ساخت ترمینال فرودگاه شیراز گفت: این ترمینال با زیربنای ۲۲ هزار متر مربعی و در سه طبقه حداث شده است که پارتیشنبندی آن به اتمام رسیده و عملیات ضد حریق آن درحال انجام است و تا پایان امسال نیز سقفبندی و اجرای نمای شیشه دو ضلع ترمینال به پایان خواهد رسید./