شناسهٔ خبر: 48713 - سرویس استان‌ها

رضایی خبر داد:

بهره‌برداری از ۸۵ کیلومتر راه در استان البرز همزمان با دهه فجر/ افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مهر/ اختتامیه مسکن مهر استان البرز در اواسط سال ۹۷

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به بهره‌برداری از ۸۵ کیلومتر راه در استان البرز همزمان با دهه فجر امسال گفت: در حوزه مسکن در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می شوند که با اتمام واحدهای باقیمانده، پروژه مسکن مهر در اواسط سال آینده کامل می‌شود.

تقی رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره طرح‌های افتتاحی بخش مسکن و راه در دهه فجر ۹۶ استان البرز اظهار کرد: در دهه فجر امسال حدود ۸۵ کیلومتر شامل راه‌های اصلی، روستایی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را در دستور کار برای افتتاح داریم. 

وی با بیان اینکه اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده، تصریح کرد: پروژه‌های حوزه راه در محور اشتهارد به هشتگرد قرار دارد که راه‌های روستایی نیز عمدتا مربوط به شهرستان طالقان هستند. 

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح در راستای کمربندی غربی استان البرز است و اتصال کریدور شرق به غرب اشتهارد- بوئین زهرا و اتوبان کرج- قزوین به یکدیگر از اهداف آن است. 

وی این محور بالغ بر ۴۰ کیلومتر که از احداث آن از اواخر سال ۷۹ آغاز شده بود و با اعتبارات اختصاص یافته سفر هیات دولت به استان البرز، تقاطع و اتصال آن به آزادراه در دهه فجر افتتاح و قطعه سوم نیز کلنگ زنی می‌شود تا اواخر سال آینده زیر بار ترافیک رود و این طرح به سرانجام می‌رسد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به افتتاح روکش آسفالت به طول حدود ۴۰ کیلومتر در محور کرج به چالوس، گفت: در مجموع برای این پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی درباره برنامه‌های کلنگ زنی در دهه فجر امسال بیان کرد: برنامه کلنگ زنی برای حدود ۴ کیلومتر راه روستایی و قطعه سه راه اصلی اشتهارد- نجم آباد- نظرآباد به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار اولیه ۱۴۰ میلیارد ریال برای دهه فجر ۹۶ داریم. 

۱۳ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شهر جدید هشتگرد

رضایی در خصوص برنامه‌های استان البرز در حوزه مسکن اظهار کرد: در حوزه مسکن نیز در نظر داریم در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر را در دهه فجر افتتاح کنیم. 

وی افزود: بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری این پروژه‌های مسکونی است که برای ۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز درباره برنامه‌های شهر جدید هشتگرد نیز گفت: همکاران این بخش در تلاش هستند تا پروژه‌های مسکونی مسکن مهر را به سرانجام برسانند و در دهه فجر افتتاح داشته باشند. 

وی تصریح کرد: در شهر جدید هشتگرد بالغ بر هزار واحد مسکونی مسکن مهر با ارزش سرمایه گذاری در حدود هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

رضایی افزود: ۴ زمین ورزشی، یک ساختمان کلانتری، یک مدرسه ۱۰ کلاسه نیز با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در شهر جدید هشتگرد در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند. 

وی با بیان اینکه اختتامیه مسکن مهر استان البرز در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر در اواسط سال ۹۷ انجام می‌شود، اظهار کرد: اغلب واحد‌های مسکونی مسکن مهر فاقد متقاضی هستند و در استان البرز بالغ بر ۱۳ هزار واحد مسکونی فاقد متقاضی داریم که از دستور کار خارج است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، سایت‌های مسکن مهر ماهدشت و ابریشم حدود ۳ هزار واحد مسکونی که به طور میانگین بالغ بر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا اواسط سال آینده تمام می‌شود و با اتمام آن‌ها پروژه مسکن مهر در این شهر‌ها کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه واحد‌های مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد با کمی تاخیر نسبت به سایت‌های دیگر اتمام پیدا می‌کند، افزود: این تاخیر به دلیل فاقدمتقاضی بودن واحد‌ها و مشکلات این شهر جدید است که امیدواریم با همت مسئولان شهر‌های جدید این مشکلات برطرف شود.