شناسهٔ خبر: 4875 - سرویس ریلی

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

گزینه‌ اصلی جانمایی ایستگاه قطار سریع‌السیر / سیر روزانه ۱۲ رام قطار حومه‌ای از ایستگاه تهران

بازسازی ایستگاه راه آهن تهران مدیرکل راه‌آهن ناحیه تهران از سیر روزانه ۱۲ رام قطار حومه‌ای از ایستگاه تهران خبر داد و گفت: قطارهای حومه‌ای در دو نوبت صبح و بعد از ظهر سیر دارند.

رضا شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز ساخت نخستین قطار سریع‌السیر ایران با دستور رئیس‌جمهور گفت: جانمایی احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر در ایستگاه راه‌آهن تهران هم یکی از گزینه‌هاست. البته بر اساس مطالعاتی که برای ساخت خط آهن قطار پرسرعت انجام شده، جانمایی آن در ایستگاه راه‌آهن تهران قطعی نیست اما گزینه ارجح به شمار می‌آید. ظرایف احداث این نوع خط آهن به تدریج و در طول زمان مشخص می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات دولت یازدهم مبنی بر رونق سفرهای ریلی و سیر قطارهای حومه‌ای، روزانه چند رام قطار حومه‌ای از ایستگاه راه‌آهن تهران سیر دارند و آیا ایستگاهی مستقل برای آن در نظر گرفته‌اید؟ گفت: قطارهای حومه‌ای در دو نوبت صبح و بعد از ظهر سیر دارند. سیر روزانه ۱۲ رام قطار حومه‌ای در این ایستگاه تعبیه شده که ۴ رام قطار به مسیر تهران – هشتگرد، ۲ رام قطار به محور تهران – پیشوا، ۴ رام قطار به مسیر تهران – پرند، ۲ رام قطار به محور تهران – قم اختصاص دارند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که ورودی ایستگاه قطارهای حومه‌ای در پارک جانبی این ایستگاه ایجاد شود، مسافران قطارهای حومه‌ای از داخل ایستگاه راه‌آهن تهران ورود و خروج دارند. همچنین بر پایه مطالعات و تصمیم‌گیری‌ها بخش بین‌الملل به قطارهای حومه‌ای سمت غرب و پارک جنب ایستگاه به قطارهای حومه‌ای شرق اختصاص یافته است.

شاکری درباره بازسازی و بهسازی ایستگاه راه‌آهن تهران اظهار کرد: بازسازی ایستگاه راه‌آهن تهران را از دو ماه قبل برای سفرهای نوروزی آغاز کرده ایم. سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار بابت بازسازی و بهسازی ایستگاه راه‌آهن برآورد شده است که اغلب اقدامات هم به انجام رسید. می‌کوشیم تا قبل از عید نوروز این پروژه‌ها بهره‌برداری شوند./