شناسهٔ خبر: 48758 - سرویس استان‌ها

در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم اعلام شد:

تخصیص ۱۴۸ میلیارد ریال برای احداث شوارع و معابر محلات پردیسان قم

نشست دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم با حضور معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان که با حضور معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد محسن بهشتی گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحث مسکن برای تکمیل و اتمام پروژه مسکن مهر استان مجدانه همکاری کنند.

معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که می‌بایست تسهیلات وام بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت گردد، اظهار داشت: در برخی از پروژه‌های مسکن مهر ناهمخوانی میان پیشرفت فیزیکی پروژه و میزان مانده تسهیلات وام وجود دارد.

وی توضیح داد: در برخی از پروژه‌های تعاونی‌های مسکن مهر میزان مانده تسهیلات وام صفر بوده در حالی که تکمیل پروژه به دلیل کمبود اعتبار مورد نیاز نیمه‌تمام مانده است.

در ادامه جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گزارشی از وضعیت مسکن مهر استان ارائه کرد و اظهار داشت: تعهد کل استان ۴۳۸۳۰ واحد مسکن مهر بوده است که از این تعداد تنها ۳۷۸ واحد باقیمانده است.

حسن صبوری گفت: تعداد ۸۰۱ واحد مسکن مهر هم دارای پرونده قضایی هستند که به همین دلیل از مجموعه واحدهای مسکن مهر خارج شده و در محاکم قضایی به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی به اقدامات محله هشت اشاره و بیان کرد: در این محله عملیات جدول‌گذاری، زیرسازی و معبرگذاری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با اعتبار ۵۷۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص اقدامات عمرانی محله شش پردیسان اظهار داشت: عملیات روسازی و جدول‌گذاری بخشی از بلوار ابوطالب و معابر محله شش پردیسان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال در مرحله انتخاب پیمانکار است و پس از تعیین پیمانکار عملیات به سرعت اجرایی خواهد شد.

صبوری افزود: عملیات احداث رینگ و حلقه اطراف محله شش پردیسان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است و در مرحله انتخاب مشاور است.

وی به عملیات تکمیلی بلوار امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: عملیات تکمیلی بلوار امام علی (ع) با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان ساخت: در سال ۱۳۹۴ توافقی با شهرداری قم منعقد گردید که بر اساس آن در ازای واگذاری ۲۰۰۰ تن قیر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، آسفالت مناطق و محلات پردیسان توسط شهرداری قم انجام شود.