شناسهٔ خبر: 48799 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

افتتاح ۴ پروژه اداره کل راهداری استان اردبیل در دهه مبارک فجر

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۲ پاسگاه پلیس‌راه در محورهای اردبیل، سرچم و آستارا، راهدارخانه بودالالو و محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله سوار به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان با بیان اینکه سازمان راهداری جهت رفاه حال مترددین مرزی این پایانه‌ها را ایجاد کرده افزود: پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۱۰ هکتار احداث شده که برای تکمیل فاز اول آن ۱۵ میلیارد تومان و برای اجرای فاز دوم آن که شامل سالن مسافری، محوطه‌سازی، نمازخانه و سایر ساختمان‌ها است ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی میزان صادرات از این پایانه را ۱۵۰ هزار تن و حجم واردات را ۲۴ هزارتن عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات و واردات روزانه توسط ۱۹۰ دستگاه ناوگان سبک و نیمه سنگین انجام می‌شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل از تردد ۸۰۰ هزار نفر مسافر در ده ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار مغان خبر داد و افزود: روزانه به‌صورت رفت و برگشت بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ نفر از این مکان تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان از در حال ساخت بودن ۶ مجتمع دیگر خبر داد و گفت: ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی نیز مراحل استعلام خود را طی می‌کنند که امیدواریم با تکمیل و احداث آن‌ها بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران باشیم.

رحمتی تصریح کرد: ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری در مجموع با دو هزار و ۵۶۰ راننده نسبت به حمل‌ونقل مسافران اقدام می‌کنند.

وی از فعالیت ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری مسافران را در سطح استان خبر داد و گفت: در نه ماهه امسال ۷۳۶ هزار و ۶۳۹ مسافر از این پایانه بین‌المللی تردد کرده‌اند که نسبت مدت به مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در هفت‌ماهه امسال روکش آسفالت در ۳۷ کیلومتر انجام شده در حالی که برای اجرای ۱۲۲ کیلومتر قرارداد داریم، افزود: برای روکش آسفالت و خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان ۵۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۲۵ میلیارد تومان نیز اعتبار استانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تحویل گرفتن عملیات نگهداری زمستانی ۱۳ کیلومتر از مسیر انتهای خارج از حوزه استان اردبیل در محور سرچم گفت: اداره کل راهداری در طرح زمستانی امسال ۱۲۰ اکیپ با ۴۲۰ نفر نیروی انسانی و ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر شدند و تا پایان فروردین ۹۷ به مردم خدمت می‌کنند.

رحمتی در خصوص تجهیز جاده‌های استان به سامانه‌های هوشمند نیز گفت: هم‌اکنون ۳۸ دوربین نظارت تصویری، ۲۸ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای مواصلاتی نصب شده و ۲۴ سامانه دیگر هم در محورهای اردبیل سرچم، اردبیل سه راه صحرا و مشکین‌شهر پارس‌آباد از محل اعتبارات سازمان راهداری که قابلیت اعلام زمان و تاریخ عبور در سرعت‌های غیرمجاز به‌صورت پلاک خوان است مراحل نصب خود را سپری می‌کنند تا کلیه جاده‌های استان تحت پوشش سامانه‌های هوشمند قرار بگیرند.