شناسهٔ خبر: 48829 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

بهسازی راه‌های روستایی شهرستان سروآباد با اجرای ۷ پروژه

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اجرای ۷ پروژه احداث و بهسازی راه‌های روستایی در شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی با اعلام مطلب فوق افزود: پروژه بهسازی راه روستایی نسنار – چشمیدر – آریان – پایگلان – تفین به طول ۳۰ کیلومتر یکی از پروژه‌های اساسی و مهم حوزه شهرستان سروآباد است که عملیات اجرایی آن از سالیان گذشته شروع شده و امسال با جدیت بیشتر دنبال شد طوری که هم‌اکنون بالغ بر ۱۸ کیلومتر آن آسفالت شده و از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است.

ملکی ادامه داد: بهسازی و آسفالت راه روستایی هرسین – بیساران در دو فاز و کلاٌ به طول ۸ کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که اهمیت ویژه داشته و فاز اول آن با ۸۶ درصد و فاز دوم آن با ۱۹ درصد پیشرفت امسال عملیات اجرایی آن‌ها ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به پروژه آسفالت راه روستایی بهرام‌آباد – بندول – کلاته - ذکریان به طول حدود ۱۷ کیلومتر گفت: این پروژه نیز ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از بهسازی راه روستایی اورامان – نوین  به طول ۲۳ کیلومتر به عنوان یکی از پروژه‌های اساسی و مهم و تأثیرگذار در بحث گردشگری استان و منطقه سروآباد یاد کرده و اظهار داشتند ۷ و نیم کیلومتر از این پروژه امسال آسفالت شده و هم‌اکنون پروژه ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

ملکی بیان کرد: بهسازی و آسفالت راه روستایی تخان – انجمنه و سپیدار – هزار خانی به طول ۹۱۰۰ متر و پیشرفت ۱۸ درصدی و پروژه آسفالت راه روستایی رووار – ژریژه – ماضی بن به طول ۸ ونیم کیلومتر با پیشرفت ۲۰ درصدی از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها امسال با جدیت دنبال شده است.

وی تصریح کرد: در صورت اتمام این پروژه‌ها تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی از نعمت راه بهسازی شده و آسفالته بهره‌مند خواهند شد.