شناسهٔ خبر: 48836 - سرویس استان‌ها

استاندار اصفهان:

۳۰ درصد بودجه استان و عملیات ۳۰ درصد پروژه‌ها در حوزه راه و شهرسازی است

محسن مهرعلیزاده نشست مشترک شورای حمل‌ونقل و مسکن استان با حضور استاندار و معاون عمرانی استاندار اصفهان به منظور بررسی مسائل و مشکلات این بخش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان گفت: راه و شهرسازی به لحاظ وزن و بودجه هزینه شده در آن که شامل صرف هزینه ۳۰ درصد بودجه استان بر روی پروژه‌های اساسی این مجموعه است و از طرفی ارتباط مستقیم اقدامات آن با زندگی مردم دارد مجموعه‌ای ارزشمند و بااهمیت است.

وی در ادامه گفت: تشکیل ستاد بازآفرینی شهری جهت احیای بافت فرسوده و برای حفظ و نگهداری سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی همچون کارخانه ریسباف ضروری است.

استاندار اصفهان افزود: فرودگاه اصفهان درشان شهر و مردم اصفهان نیست و توسعه آن می‌تواند بر بهبود صنعت توریسم، وصل کردن مستقیم استان به پایتخت کشورهای جهان و افزایش آمد و شد هیئت‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی به استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

مهرعلیزاده در ادامه بر کاهش بروکراسی‌های اداری و رفع کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و تسریع پروژه‌های آزادراهی و ریلی استان بخصوص پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران تأکید کرد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان و رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن استان در این نشست با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۰۷ شهر و بیش از ۱۱ هزار کیلومتر انواع راه دارد گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مرکزیت کشور و هم‌جواری با ۹ استان تحت‌فشار بیش از حد حمل‌ونقل برون‌شهری است و برای کاهش این فشار باید به سمت حمل‌ونقل ریلی پیش رفت.

وی با تشریح سیاست‌های وزارت راه در ۲ بخش استفاده بهینه از پتانسیل‌های حمل‌ونقل استان در بخش‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای بر قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران و بندر خشک تأکید و به کاهش شدت مصرف انرژی در ساختمان و حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: در بخش ساختمان، استفاده از فن‌آوری‌های نوین و در حوزه حمل‌ونقل نوسازی ناوگان و انتقال حمل‌ونقل از جاده به ریل مدنظر وزارتخانه راه و شهرسازی است.

رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن استان با اشاره به وظایف متعدد راه و شهرسازی در استان اضافه کرد جذب نزدیک به ۳۰ درصد اعتبارات و عملیات ۳۰ درصد پروژه‌ها در استان جز این حوزه است.

وی همچنین تأکید کرد: به غیر از ریسباف دو کارخانه سیلو و نختاب جزء میراث صنعتی استان است در کمیسیون ماده ۵ با کاربری خدماتی فرهنگی مصوب شد تا از تخریب آن‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تأکید بر ارتقاء کیفی شهر اصفهان گفت: جابه‌جایی پادگان‌های داخل شهر و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها به کاربری مسکونی و همچنین تدوین برنامه بازآفرینی در سطح استان از طریق برنامه‌های بازآفرینی شهری و اعتبارات مورد نیاز از برنامه‌های مورد پیگیری مجموعه راه و شهرسازی است.

گفتنی است هریک از مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.