شناسهٔ خبر: 48873 - سرویس استان‌ها

حسین محبوبی خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۵ پروژه راه و شهرسازی گلستان در ایام دهه فجر

حسین محبوبی مدیركل راه و شهرسازی گلستان از بهره‌برداری ۴۵ پروژه عمرانی اداره كل گلستان اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مقامات ارشد، در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس" حسین محبوبی" در گفت و گوی خبری گفت: این پروژه‌ها شامل ۳۹پروژه در بخش ساخت و توسعه راه‌ها، یك پروژه در بخش شهرسازی و معماری و ۵ پروژه در حوزه مسكن و ساختمان اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان می‌شود.

به گفته وی، از۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده برای پروژه‌هایی كه بناست در این ایام بهره‌برداری شوند،حدود ۶۳ میلیارد ریال از محل منابع ملی وبیش از ۱۶۲میلیارد ریال از محل استانی و ۹۹میلیارد ریال آن تسهیلات بانكی و سهم آورده متقاضیان در بخش مسكن می‌باشد .

مدیركل راه و شهرسازی گلستان توضیح داد: اجرای بیس و آسفالت ، بازسازی و روسازی ،احداث دیواره سنگی ملاتی و ابنیه فنی درحوزه راه‌های روستایی در سطح استان از جمله پروژه‌های اجرا شده است كه در دهه فجر سالجاری از آن بهره‌برداری می‌شود.

محبوبی ادامه داد: ۲۰۵ واحد مسكن مهر در قالب پنج پروژه درشهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به ترتیب در شهرستان های گرگان و مینودشت، در این ایام به هم استانی‌های گرامی واگذار می‌شود.

مدیركل راه وشهرسازی گلستان افزود: تمام واحدهای مسكن مهر با بهره‌مندی از تسهیلات بانكی و سهم آورده متقاضیان با اعتباری بیش از ۹۹میلیارد ریال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول در گلستان اضافه كرد: طرح جامع شهر بندرگزبا صرف هزینه ۳۳۲ میلیون ریال از طرح‌های مهم در بخش شهرسازی و معماری است كه سیاست توسعه شهر را برای افق ۱۰ ساله تعیین و در اختیار شهرداری محترم برای انجام امور عمرانی در شهر قرار خواهد گرفت.